Page 19 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 19

Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE Începeți împreună fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Emblema de membru a familiei mele. Amintiți-le copiilor că familia este un grup căruia îi aparțin și în cadrul căreia au responsabilități. Apoi îndemnați copiii să coloreze emblemele și ajutați-i să-și scrie numele. Formați perechi și cereți-le să vorbească în cadrul perechilor despre familiile lor și cum pot fi membri responsabili în cadrul familiei. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați cât de bine pot copiii să asculte, să facă cu rândul și să împărtășească ideile cu alții, atunci când aleg acțiunile pentru rima grupului. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Evaluați înțelegerea rolurilor și a responsabilităților ca membri de grup a copiilor, prin fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE  Ce?  Ce fac membrii responsabili ai grupului atunci când lucrează în grup?  Și ce dacă? Cum credeți că vă ajută poezia „Sunt membru al unui grup” să vă amintiți să fiți membri responsabili ai unui grup?  Și acum?   Ce credeți că veți face să fiți membri de grup responsabili la școală, acasă și în comunitate?        Aplicații interdisciplinare arteviZuale. Scrieținumelefiecărei culori pe o fâșie de hârtie colorată. Tăiați literele pentru a face piese de puzzle de trei, patru sau cinci litere pentru fiecare puzzle. dați copiilor lipici, carioci de aceeași culoare și o foaie de hârtie albă. Cereți grupurilor să lipească piesele de puzzle. Apoi cereți fiecărui membru al grupului să deseneze un obiect care are culoarea respectivă, ca de exemplu cireșe roșii. Cereți copiilor să împărtășească cu clasa afișele lor colorate. artelingvistiCe. Tăiațihârtie colorată pentru a face embleme. Cereți copiilor să le decoreze pentru a le purta atunci când lucrează în grupuri mici. Cereți-le să discute despre responsabilitățile lor ca membri de grup în timp ce lucrează. Resurse de reflecție: pagina 12 din Jurnalul elevului       1.4 Reflecție ABILITĂȚI: implicare socială,  Ce? 12 Capitolul 1 lucrul în echipă Ce fac membrii responsabili ai grupului, atunci când lucrează împreună? Desenează o imagine și scrie cuvintele corespunzătoare.              Lecția 4 19   Scrie o rimă! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. Scrieți rima pe o hârtie pentru fiecare grup. Cereți copiilor să deseneze o acțiune care să reprezinte acțiunea pentru fiecare vers. Desenează! ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să deseneze familia lor. Cereți perechilor să joace pe roluri un dialog imaginar, în care îi spun unui adult din familie despre emblema grupului lor și responsabilitățile lor.       Creează un afiș! DEZVOLTARE      ETAPA DE EXERSARE. Scrieți pe coli de flipchart cuvintele: A ASCULTA, A ÎMPăRTăȘI CU ALțII și A FACE CU RÂNDUL. Cereți copiilor să deseneze în culori literele și să ilustreze fiecare termen. Expuneți afișul în clasă, pentru a reaminti copiilor ce înseamnă comportament responsabil atunci când lucrează împreună. Creeazã o emblemă! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să creeze o emblemă pentru un membru al familiei lor. Ajutați-i să scrie numele membrului familiei pe emblemă. Permiteți copiilor să ducă emblema acasă pentru a o arăta familiei și spuneți-le să observe momentele când membrii familiei îi ascultă pe ceilalți membri ai familiei, fac cu rândul sau împărtășesc ceva cu ei.        


































































































   17   18   19   20   21