Page 76 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 76

 sănătAte Și Prevenție 4.3 Învațăcumsăgândeștiși să alegi!      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă  Luarea deciziilor în mod responsabil Copiii încep să ia decizii, treptat. Identificarea adulților de încredere care le oferă copiilor opțiuni sigure, precum și cântărirea opțiunilor înainte de a face o alegere, vor ajuta copiii să ia decizii constructive de-a lungul vieții lor. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța abilitatea de a-și asuma rsponsabilitatea pentru ceea ce fac. În timp ce îl țineți în brațe pe ursulețul Q, spuneți copiilor că ursulețul Q este invitat la cină la mătușa lui, ursoaica Honey. Aceasta i-a cerut ursulețului Q să aleagă desertul. I-a dat trei opțiuni: plăcintă cu nuci, prăjitură cu afine sau fursecuri cu miere. ÎNTREBAȚI: Credeți că mătușa Honey i-a oferit ursulețui Q opțiuni sigure? Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.3.1 și arătați copiilor unde pot găsi fișa Adulții în care avem încredere, pe pagina Descoperire din Jurnalul elevului. Arătați și citiți cu voce tare fiecare categorie a adulților de încredere. Ghidați copiii să determine că mătușa Honey îi oferă opțiuni sigure, pentru că este un adult de încredere căruia îi pasă de ursulețul Q. Amintiți-le copiilor că au învățat despre decizii folositoare și dăunătoare în lecția trecută și că astăzi vor învăța cum să folosească modelul Gândește și alege! pentru a lua decizii corecte. Apoi cereți copiilor să se gândească la adulții de încredere din viețile lor, care le oferă doar opțiuni sigure. Cereți-le copiilor să împărtășească, în perechi, numele unuia sau a doi adulți de încredere. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Amintiți-le copiilor că, atunci când le sunt date opțiuni, ei trebuie să ia o decizie. Subliniați faptul că mătușa Honey i-a oferit ursulețului Q niște opțiuni pentru desert și el va trebui să ia o decizie. Introduceți modelul Gândește și alege! Trasați forma unei tălpi de picior pe două foi de flipchart și scrieți 1 și 2 în interiorul formei. Lângă talpa 1 scrieți GÂNDEȘTE! iar lângă talpa 2 scrieți ALEGE!. Expuneți și explicați fiecare semn. SPuNEȚI: „Gândește!” se referă la opțiunile pe care le aveți, la ce vă place și ce nu vă place. Subliniați faptul că ursulețul Q trebuie să se gândească ce gust are fiecare desert și care va fi alegerea cea mai bună. SPuNEȚI: „Alege!” se referă la alegerea care credeți că este cea mai bună pentru voi.           Activitate de 4.3.1 descoperire Adulții în care avem            încredere  mame       mătuși   bunicile    tați                unchi            bunicii      profesori     personalul școlii    familia adultă                      © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    ABILITATE: responsabilitatea etică MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 4.3.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Coli de flipchart CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A toată clasa/individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor numi câțiva adulți de încredere, care le oferă opțiuni sigure; ✔ vor menționa pașii procesului de luare a deciziilor Gândește și alege! și folosirea lor pentru a lua decizii, atunci când adulții de încredere le oferă opțiuni. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Ajutați copiii să numească un adult de încredere, diferit de mama sau tata, punând întrebări ajutătoare. ÎNTREBAȚI: Vă vizitați o mătușă sau un unchi mai des decât pe ceilalți? Aveți vreun bunic/vreo bunică care are grijă de voi când părinții sunt plecați? Suport avansat. Discutați despre adulții de încredere și alți oameni care nu ar trebui să fie considerați adulți de încredere, pentru că sunt prea tineri sau prea puțin cunoscuți (o soră mai mica, prieteni de aceeași vârstă, poștașul sau vânzătorul de la magazin). C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Scrieți rima Gândește și alege! și expuneți-o în clasă. Arătați cuvintele, în timp ce spuneți rima împreună cu copiii. Cereți voluntarilor să ridice semnele Gândește și Alege! la momentele potrivite. 76 Capitolul 4      


































































































   74   75   76   77   78