Page 75 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 75

reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Iau deciziile corecte. Cereți-le copiilor să asculte deciziile luate de alți copii la școală. Dacă cred că decizia este una corectă, să ridice degetul mare în sus, iar dacă e dăunătoare, sa-l lase în jos. Exemple: • Au râs de cineva la ora de sport. • Au stat lângă noul elev în pauza de prânz. • Au împătășit rechizitele cu colegii de clasă. • Au fugit pe holuri. Cereți-le copiilor să spună de ce cred că fiecare decizie este folositoare sau dăunătoare. Dacă decizia este dăunătoare, încurajați-i să o transforme într-una folositoare. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Ascultați în timp ce partenerii interacționează, pentru a observa dacă pot discuta de ce deciziile sunt folositoare. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Determinați modalitatea în care copiii pot identifica deciziile folositoare sau dăunătoare la școală, acasă și în comunitate. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE  Ce?  Ce decizie ai luat astăzi?  Și ce dacă? Cum crezi că știi dacă o decizie este folositoare? Cum știi dacă o decizie este dăunătoare?  Și acum?   Ce crezi că poți face, pentru a te asigura că iei decizii folositoare la școală și acasă?       EDuCAȚIE FIzICă Exemplificați prin mișcări diferitele modalități de a merge din următorul poem: Cum putem merge noi? Sărim ca niște canguri? Ne târâm ca niște melci? Ne furișăm ca o pisică? Sau înotăm ca niște pești? Ne cățărăm ca o maimuță? Dăm din aripi ca un porumbel. Galopăm ca o zebra? Sau ne pitim ca un șoricel? Sau putem chiar merge pe propriile picioare. Varianta asta pare să fie cea mai tare! Resurse de reflecție: pagina 50 din Jurnalul elevului      4.2 Reflecție ABILITĂȚI: analiza situației, responsabilitatea etică, identificarea problemei Ce? Ce decizie ai luat astăzi? Discută cu colegul tău / colega ta despre decizia pe care ai luat-o astăzi. Apoi desenează și scrie despre decizia ta. 50 Capitolul 4                        Cântă! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. intonați din nou cântecul, folosind următoarele versuri: Marco a luat o decizie corectă. Dă-mi mâna. Marco a luat o decizie corectă. Dă-mi mâna! el s-a oprit, s-a uitat și a ascultat, și a luat o decizie corectă. Marco a luat o decizie corectă. Dă-mi mâna! Exemplifică! ETAPA DE APLICARE. Cereți partenerilor să deseneze un zâmbet pe o parte a unei hârtii și o față încruntată pe partea cealaltă. Cereți ursulețului Q să exemplifice, prin mișcări, atât deciziile folositoare, cât și pe cele dăunătoare, similare exemplelor. Cereți perechilor să discute fiecare decizie și să indice partea de hârtie corespunzătoare deciziilor.        Exploreazã! DEZVOLTARE      ETAPADEEXERSARE. explorațitermenuldăunător.ÎntrEBaȚi:Cum poate ceva să fie dăunător dacă nu te rănește propriu-zis pe tine sau pe ceilalți? scoateți în evidență faptul că deciziile dăunătoare pot să nu rănească o persoană, dar nu înseamnă că sunt decizii corecte. De exemplu: uitatul la televizor nu rănește pe nimeni, dar joaca afară ar fi o decizie mai bună. Observă și identifică! ETAPA DE APLICARE. invitați copiii să observe și să scoată în evidență deciziile folositoare pe care le recunosc în timpul zilei. Dacă vor, invitați-i să împărtășească observațiile lor cu clasa.      Lecția 2 75   


































































































   73   74   75   76   77