Page 73 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 73

  sănătAte Și Prevenție 4.2 Totuldespredecizii Asigurarea oportunităților de a învăța despre alegeri și decizii, precum și despre modul în care deciziile ne afectează viața, furnizează copiilor uneltele necesare pentru a face față provocărilor procesului de creștere și maturizare. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Întâmpinați copiii și spuneți-le că astăzi vor învăța abilitatea de a analiza situațiile în care luăm decizii și diferitele tipuri de decizii. Explicați că vor învăța cum să clasifice două mari tipuri de decizii. Puneți într-o pungă de hârtie un număr de obiecte egal cu numărul copiilor (biscuiți în formă de animale). Fiecare copil va trebui să aleagă unul. Țineți ursulețul Q în brațe. Explicați-le că ursulețul Q vrea ca ei să ghicească ce se află în punga de hârtie. Scuturați punga și dați câte un indiciu, pe rând (pentru biscuiți în formă de animale, de exemplu): SPuNEȚI: Este ceva dulce. sau Îi înmuiem în lapte. sau Puteți să-i vedeți la grădina zoologică. După ce copiii ghicesc, țineți în mână biscuiții în formă de animale. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.2.1 și recitați primele două versuri. Cereți-le copiilor să aleagă câte un biscuit și continuați să spuneți următoarele două versuri. ÎNTREBAȚI: Ce opțiuni aveați? Ce decizie ați luat? Ghidați copiii să identifice celelalte alegeri pe care le puteau face și să împartă biscuitul ales cu un/o partener(ă). Spuneți-le că astăzi vor învăța despre decizii pe care le iau în fiecare zi. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE ÎNTREBAȚI: Ce alt biscuit ați fi ales? De ce credeși că ați decis să alegeți (elefantul)? Cereți-le copiilor să-și amintească celelalte opțiuni și să spună de ce au ales biscuitul respectiv. Introduceți termenii decizie și opțiuni Expuneți opțiunile posibile, pe care copiii le-ar fi putut alege în activitatea de Descoperire. Explicați că toți biscuiții în formă de animale (elefant, tigru, leu, hipopotam etc.) sunt opțiuni. Scrieți cuvântul opțiuni pe tablă. Apoi spuneți copiilor că atunci când au ales un biscuit au luat o decizie. Scrieți cuvântul decizie. Subliniați faptul că putem lua o decizie doar atunci când avem opțiuni. SPuNEȚI: Dacă părintele tău îți spune să te încalți pentru că trebuie să mergi undeva, nu ai de ales, deci nu ai de luat o decizie. Totuși, dacă părintele te întrebă dacă vrei să porți tenișii roșii sau sandalele, ai două opțiuni. În cazul acesta, poți lua o decizie. Spuneți-le copiilor că se pot gândi la opțiunile pe care le au și apoi să ia o decizie.      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE  SOCIO-EMOȚIONALă Luarea deciziilor în mod responsabil           Activitate de 4.2.1 descoperire                   Copii, copii, ce veți alege? Care biscuit vi se pare că arată mai bine? Îl voi mânca pe acesta ..... Asta voi face!    © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    Lecția 2 73 ABILITăȚI: analiza situației, rezolvarea problemei, identificarea problemei MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 4.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 4.2.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ O pungă de hârtie, obiecte în legătură cu care copiii trebuie să ia decizii (de exemplu: biscuiți în formă de animale) CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A toată clasa/individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor numi câteva decizii pe care le iau în fiecare zi; ✔ vor clasifica deciziile, grupându-le în folositoare sau dăunătoare. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. ÎNTREBAȚI: Ce animale (sau alte obiecte) erau disponibile? Notați alegerile posibile. ÎNTREBAȚI: A avut toată lumea aceleași opțiuni? Haideți să discutăm. Subliniați faptul că opțiunile s-ar putea să nu fie la fel pentru toată lumea, de fiecare dată. Suport avansat. Pentru a consolida conceptul, repetați activitatea cu alte obiecte. Folosiți markere, piese de puzzle, creioane colorate etc. Schimbați cuvintele din versuri pentru a se potrivi cu obiectele alese și recitați-le împreună cu copiii.  C ETAPADECONECTARE Suport inițial. ÎNTREBAȚI: De ce credeți că e important să știți care sunt adulții de încredere din viața voastră? Ghidați copiii să determine faptul că adulții de încredere îi pot ajuta să ia deciziile corecte și îi pot ajuta și cu alte probleme.       


































































































   71   72   73   74   75