Page 72 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 72

 Resurse de reflecție: pagina 49 din Jurnalul elevului Reflecție Amintiți-le copiilor că organismul nostru are multe funcții care ne ajută să avem vieți sănătoase. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au dobândit abilitatea de identificare a problemelor și cum funcționează corpul uman, astfel încât vor putea spune de acum înainte unde este localizată problema, dacă nu se simt bine. reflecție Copiii își folosesc Jurnalele pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. Ce? Ce poți face pentru a fi sănătos? Încercuiește trei imagini care arată acțiuni sănătoase. Pune un X pe imaginile care arată acțiuni nesănătoase. Lecția 1 49 Ce poți face să fii sănătos? Despre ce părți ale corpului ai învățat astăzi? De ce crezi că e important să te asiguri că inima, plămânii și creierul sunt sănătoase? Ce lucruri cunoști despre modalitatea de a avea o viață sănătoasă, pe care le poți împărtăși cu membrii familiei sau cu membri ai comunității? DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE Creează! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Creați câte un vers pentru fiecare organ al corpului și cântați-l pe melodia „țăranul e pe câmp”. De exemplu: „inima ta pompează sânge, inima ta pompează sânge. Hei-ho, corpul tău știe, inima ta pompează sânge.” Exemplifică! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să exemplifice, prin mișcări, acțiuni care îi mențin sănătoși, cum ar fi a înota, a se odihni, a mânca, a-și spăla dinții. Cereți-le să numească acțiunile. Încurajați-i să explice de ce acțiunile sunt sănătoase. Creează! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. În grupuri mici, cereți copiilor să creeze din hârtie colorată o carte despre corpul uman, cu imagini ale inimii, plămânilor și creierului, pe pagini separate. Ajutați-i să scrie o afirmație despre fiecare organ, să creeze coperta și să-i dea un titlu. Dați-le timp copiilor să împărtășească cu clasa ce au lucrat. Imaginează-ți! ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să ilustreze inima, plămânii și creierul, pe cartonașe separate. scrieți iniMă, PlăMÂni, Creier pe alte cartonașe și apoi citiți-le împreună cu copiii. Cereți copiilor să pună cartonașele cu fața în jos și să facă cu rândul, pentru a încerca că potrivească cartonașele care conțin numele organelor corpului cu imaginea potrivită. 72 Capitolul 4 A ETAPA DE APLICARE 5 minute Ce? Și ce dacă? Și acum? © Remy Simard © Remy Simard © Remy Simard © Remy Simard © Remy Simard Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Fii sănătos!, cerându-le copiilor să se deseneze făcând o activitate sănătoasă. Spuneți-le să scrie o mică descriere a desenului, în măsura în care sunt în stare. Ajutați copiii care întâmpină dificultăți, dictându-le descrierea pe fișa de lucru. După ce au terminat de scris, acordați timp copiilor să împărtășească și să „citească” în grupuri mici. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați modul în care copiii pot să asculte și să răspundă în mod adecvat fiecărei afirmații. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). În timp ce copiii interacționează în grupuri mici, observați cât de bine pot reprezenta și descrie acțiunea sănătoasă. 


































































































   70   71   72   73   74