Page 70 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 70

 sănătAte Și Prevenție 4.1 Cumsăfimsănătoși Micuții copii sunt interesați de corpurile lor și de felul cum funcționează. Identificarea organelor - cheie ale corpului și a rolului lor pentru sănătatea noastră îi ajută să determine acțiunile pe care le pot face, pentru a avea grijă de ei și pentru a face alegeri sănătoase pentru viață. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Explicați copiilor că astăzi vor dobândi o abilitate importantă, numită identificarea problemei. Ei vor înțelege cum funcționează corpul, astfel încât să-și poată da seama unde este localizată problema atunci când nu se simt bine. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.1.1. Cereți unor voluntari să arate părți ale corpului cum ar fi ochii, urechile și nasul. Apoi ghidați copiii să identifice și să numească alte părți ale corpului, familiare sau nu, cum ar fi genunchii, stomacul, pieptul, umerii, șoldurile etc. După ce copiii identifică părțile corpului în imagine, spuneți-le să stea într-un cerc, în picioare. Cereți-le să numească fiecare parte pe propriul lor corp și să facă o acțiune cu partea respectivă. De exemplu: a stâmba din nas, a îndoi genunchii, a se bate în piept cu pumnii, a scrâșni din dinți, a ridica umerii etc. ÎNTREBAȚI: Unde este nasul tău? Acum (dă din nas – faceți acțiunea). Apoi, împreună cu copiii, exemplificați, prin mișcări, modalități de a avea grijă de fiecare parte a corpului. De exemplu: a spăla dinții, a spăla/peria părul, a sufla nasul etc. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Cereți-le copiilor să-și amintească părțile corpului și cum avem grijă de ele. Ajutați copiii să determine dacă fiecare parte este în interiorul sau exteriorul corpului. Introduceți noțiunile despre organe importante ale corpului Expuneți Proiectabilul de conectare 4.1.2. Arătați și numiți cu voce tare fiecare organ din imagine. Explicați că aceste organe se găsesc în interiorul corpului. Ghidați copiii să identifice fiecare organ al corpului (inimă, plămâni, creier) și să le spună numele cu voce tare. ÎNTREBAȚI: Ce știți despre fiecare dintre aceste organe? Ce rol au? Încurajați copiii să răspundă și corectați blând orice afirmație greșită, folosind următoarele informații: Inima — Inima este de mărimea pumnului vostru. Pompează sânge către toate părțile corpului. Fiecare parte a corpului are nevoie de sângele pompat de inimă, pentru a funcționa. Cereți-le copiilor să sară în sus și în jos pentru câteva minute. Apoi cereți-le să-și pună mâinile pe piept, pentru a simți cum le bate inima și cum pompează sânge.      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă  Luarea deciziilor în mod responsabil     ABILITăȚI: identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei         MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 4.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 4.1.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E individual/toată clasa A individual/grupe mici Activitate de 4.1.1 descoperire                               © wavebreakmedia. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.       OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica și vor descrie cum ajută inima, plămânii și creierul la funcționarea corpului; ✔ vor explica ce înseamnă „să fii sănătos”; ✔ vor numi și vor demonstra modalități de a ne menține sănătatea. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. După ce clasa a exemplificat cum să aibă grijă de părțile corpului, cereți copiilor să aleagă o acțiune pe care să o exemplifice. Spuneți-le să menționze „pieptănatul părului”, „spălarea feței” etc. Suport avansat. Arătați părțile corpului pe dumneavoastră și spuneți numele fiecăruia. Cereți copiilor să identifice părțile corpului. Asigurați-vă că elevii reușesc să identifice fiecare parte a corpului. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Pentru a stabili conceptele de interior și exterior, înainte de a da instrucțiunea, creați un cerc pe podea cu bandă adezivă sau sfoară. Cereți copiilor să sară în interiorul sau exteriorul cercului, conform instrucțiunilor dumneavoastră.            Activitate de 4.1.2 conectare Ce este în interior? © Remy Simard. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                    Creier inimă plămâni                                          70 Capitolul 4     


































































































   68   69   70   71   72