Page 69 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 69

                                                     4                                                                                             COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ Elevii își vor dezvolta următoarele abilități: o o o o           Cutia Cu întrebări Prezentați elevilor Cutia cu întrebări la începutul capitolului și indicați unde se află în clasă. Spuneți elevilor că, dacă au o întrebare și nu se simt confortabil să o adreseze în clasă, pot să o scrie pe o bucată de hârtie și să o pună în cutie. Explicați că veți răspunde întrebărilor din cutie în timpul orei. Observați că fiecare lecție din acest capitol are simbolul ? Box ca să vă reamintească să răspundeți întrebărilor din Cutia cu întrebări.  4    Capitolul 4      Capitolul 1 O comunitate de învățare pozitivă Capitolul 2 Capitolul 3 Capitolul 5 Capitolul 6       Dezvoltare personală  PREGĂTIRE Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol Pregătire avansată pentru acest capitol Dezvoltare socială Sănătate și prevenție Poziția de lider și serviciul în folosul comunității reflecție și încheiere                                           ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE OPREȘTE-TE,CONTINUĂ. Pregătițiofoaiepecaresăscrie „Oprește-te” și una pe care să scrie „Continuă”. selectați un lider. Ceilalți copii, balansând farfurii de plastic sau alte obiecte pe cap, vor începe la linia de pornire și vor merge spre linia de sosire în fața liderului. Când liderul ridică foaia pe care scrie „Continuă”, copiii încep să meargă. Când liderul ridică foaia pe care scrie „Oprește-te”, toată lumea se oprește. Cel/cea care scapă farfuria de plastic trebuie să se întoarcă la linia de pornire. Copilul care trece primul linia de sosire devine noul lider.       ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE URSULEȚUL Q IA DECIZII. Citiți copiilor următoarea poezie și apoi cereți-le să numească câteva decizii pe care le iau în fiecare zi: Ursulețul Q ia decizii, Știe exact ce să facă. Când adulții îi dau s-aleagă, el gândește și alege. Când decizia se petrece, tu împreună cu mine! Hai s-alegem ce e bine! Capitolul 4 • Sănătate și prevenție 69  Cap. 


































































































   67   68   69   70   71