Page 67 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 67

Introduceți modalități de a răspunde adecvat, atunci când cineva este hărțuit Spuneți-le copiilor că este important ca ei să știe cum să răspundă adecvat când își dau seama că cineva este hărțuit. Expuneți Proiectabilul de conectare 3.7.2 și arătați copiilor unde găsesc Acțiuni anti-hărțuire pe apagina Conectare din Jurnalul elevului. Introduceți și discutați fiecare acțiune anti-hărțuire: • Nu te alătura celor care hărțuiesc. • Spune unui adult (directorului școlii, profesorului, consilierului psihopedagogic, antrenorului, părintelui etc.). • Fii blând cu persoana hărțuită și oferă-i sprijin. Exemplificați folosirea comportamentele pozitive pentru a răspunde situațiilor de hărțuire Împreună cu copiii, găsiți exemple specifice fiecărei acțiuni de pe proiectabil. De exemplu, pentru activitatea „Fii blând cu persoana hărțuită și oferă-i sprijin”, putem invita copilul hărțuit să se joace cu noi sau putem să-i spunem ceva drăguț. Apoi, folosiți-l pe ursulețul Q pentru a exemplifica prin mișcări una dintre situațiile de la activitatea de Descoperire. Pretindeți că ursulețul Q este cel hărțuit, iar dumneavoastră sunteți cel/cea care îl hărțuiți. Faceți pauză de la rolul dumneavoastră, pentru a vă asuma rolul martorului la situația de hărțuire. Menționați acțiunile de pe proiectabil pe care le-ați folosi. Faceți pauză din nou și invitați copiii să explice acțiunile pe care le-ar folosi ei în fiecare situație. ÎNTREBAȚI: Ce acțiune poți să faci dacă vezi o situație de hărțuire? Cum crezi că te vei simți dacă folosești o acțiune pozitivă împotriva hărțuirii? Spuneți-le copiilor că siguranța este pe primul loc atunci când sunt martori la o situație de hărțuire. Amintiți-le că nu trebuie să intervină atunci când situația este nesigură, să nu înfrunte persoana care folosește comportamente de hărțuire sau să nu vorbească urât cu persoana care hărțuiește. Spuneți-le că TREBUIE să ceară ajutorul unui adult dacă nu se simt în siguranță. Expuneți în clasă Proiectabilul Acțiuni anti-hărțuire. E ETAPA DE EXERSARE 20 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Promisunea de prevenire a hărțuirii Explicați copiilor că vor crea o promisiune a clasei, pentru a-i ajuta să-și amintească să folosească acțiuni pozitive, dacă sunt martorii unei situații de hărțuire. Adresați următoarele întrebări copiilor și notați răspunsurile lor. ÎNTREBAȚI: Cum vrem să tratăm oamenii? Ce putem face când suntem martorii unor comportamente de hărțuire? Ce putem promite să nu facem niciodată? Folosiți răspunsurile copiilor pentru a crea promisiunea. Iată un exemplu: Promitem să fim buni și respectuoși cu toată lumea. Îi vom include și pe alții în activitățile noastre. Vom spune unui adult dacă vedem sau auzim comportamente de hărțuire. Nu vom hărțui niciodată pe cineva.         Activitate de 3.7.2 conectare Acțiuni anti-hărțuire                           • Nu te alătura celor care hărțuiesc. • Spune unui adult (directorului școlii, profesorului, consilierului psihopedagogic, antrenorului, părintelui etc.). • Fii blând cu persoana hărțuită și oferă-i sprijin.             © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    situație de hărțuire, citiți o acțiune de pe proiectabil. ÎNTREBAȚI: Cum poți folosi această acțiune pentru a răspunde situației? Suport avansat. În timp ce vorbiți, când faceți joc de rol pentru situațiile de hărțuire, SPUNEȚI: Văd ... \[menționați acțiunea de hărțuire care are loc\]. Voi ... \[menționați acțiunea anti-hărțuire pe care o veți folosi\]. Ghidați copiii să folosească același format pentru răspunsurile lor. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Asigurați ajutor copiilor care nu știu încă să scrie. Dictați propoziția lor pe foaia în formă de inimioară și ajutați-i să-și scrie numele. Suport avansat Folosiți întrebări ajutătoare pentru a dezvolta fiecare propoziție a Promisiunii. De exemplu, ÎNTREBAȚI: Cum putem promite să-i tratăm pe ceilalți? Copiii pot răspunde: „cu bunătate, respect”. Puteți scrie: „Promitem să-i tratăm pe ceilalți ... \[cu bunătate și respect\]”. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Scoateți în evidență cuvintele de pe proiectabil și promisiunea pe care copiii o pot utiliza pentru a completa fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia. Suport avansat. Faceți referire și citiți cu voce tare proiectabilul Acțiuni anti-hărțuire și Promisiunea de prevenire a hărțuirii, în timp ce copiii lucrează.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Copiii încep fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare și apoi le duc acasă, pentru a le discuta cu un membru al familiei. Aplicații interdisciplinare ARTELINgVISTICE. Organizațilunar întâlniri cu clasa, pentru a discuta despre evitarea, prevenirea și modalitățile de a face față comportamentelor de hărțuire la școală. Încurajați copiii să folosească vocabularul nou, pe măsură ce își dezvoltă abilitățile lingvistice orale vorbind cu alții și ascultându-i. MuzICă Împreună cu elevii, folosiți proiectabilul Acțiuni anti-hărțuire, pentru a crea un cântec însoțit de gesturi, pentru ca elevii să știe ce să facă atunci când văd pe cineva că este hărțuit. De exemplu: Când văd, văd, văd (arătați ochii) Pe cineva hărțuit, Nu, nu, nu pot (dați din degetul arătător dreapta-stânga în semn de NU) Să mă alătur lor.   Lecția 7 67   


































































































   65   66   67   68   69