Page 66 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 66

 DezvOltAre sOCiAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor 3.7 Cesăfaciatuncicândalții sunt hărțuiți? Copiii încep să înțeleagă că emoțiile supărătoare pe care le simt atunci când sunt hărțuiți sunt la fel cu ale altor copii care sunt hărțuiți. Pentru a preveni hărțuirea, copiii trebuie să știe cum să răspundă atunci când alții sunt hărțuiți și să se gândească la propriile lor acțiuni în situații de hărțuire. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Adunați copiii la un loc. Spuneți-le că astăzi vor dezvolta abilitatea de rezolvare a conflictelor învățată în lecțiile precedente și vor învăța cum să acționeze cel mai potrivit când sunt martori la hărțuirea altor persoane pentru a începe să rezolve conflictul. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.7.1. Arătați și citiți cu voce tare fiecare cuvânt care exprimă sentimente. Asociați cuvintelor expresii faciale și posturi ale corpului. ÎNTREBAȚI: Cum puteți să vă dați seama ce simt? Ghidați copiii să spună că sentimentele sunt exprimate de expresiile faciale și postura corpului. Explicați că pentru a opri comportamentele de hărțuire este important să recunoaștem când acțiunile îi fac pe alții să se simtă triști, furioși, speriați sau singuri. Cereți-le copiilor să-și imagineze că sunt martori la următoarele situații de hărțuire: • În ultimele trei zile, Calvin i-a luat pachetul de mâncare lui Sayed fără să-i ceară permisiunea. • Ally îi tot repetă lui Dillon că nu are voie să se joace cu grupul ei în pauză. • În fiecare zi, după terminarea orelor, Sal și Damon îl fugăresc pe Patrick pe terenul de joacă și îi spun că vor să-l bată. • Sunita îi adresează Miei nume jignitoare în timpul orei, când profesorul este în partea cealaltă a clasei. ÎNTREBAȚI: Cum credeți că se simt copiii hărțuiți? Ce expresii faciale și postură a corpului ar putea să aibă? Repetați situațiile individual. Cereți-le copiilor să numească cuvântul care exprimă sentimentul și să-l demonstreze prin expresii faciale și postură a corpului pentru fiecare situație. Spuneți-le copiilor că vor învăța modalități de a răspunde acestor tipuri de situații prin acțiuni pozitive și folositoare. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Cereți-le copiilor să-și amintească modul în care se simt oamenii când sunt hărțuiți. Amintiți-le că aceste comportamentele de hărțuire rănesc sentimentele oamenilor. Subliniați faptul că trebuie folosite cuvinte și acțiuni, pentru a ajuta oamenii să se simtă respectați, fericiți și în siguranță. ÎNTREBAȚI: Cum arătați atunci când sunteți respectați, fericiți și în siguranță?      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă               Activitate de 3.7.1 descoperire                                                                            © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    ABILITăȚI: rezolvarea conflictelor, comunicarea, a cere ajutorul MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 3.7.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.7.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Coli de flipchart, hârtie tăiată în formă de inimioară, markere CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E toată clasa A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica sentimentele pe care le pot avea copiii hărțuiți; ✔ vor recunoaște tipuri de sentimente prin expresii faciale și postura corpului; ✔ vor răspunde prin acțiuni pozitive și folositoare atunci când alt copil este hărțuit; ✔ vor exersa aplicarea Promisiunii de prevenire a hărțuirii în clasă. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Ajutați copiii să înțeleagă sentimentele fiecărui personaj hărțuit, aplicând situația la viețile lor reale. ÎNTREBAȚI: Cum v-ați simți dacă ați fi în locul lui Sayed și Calvin v-ar lua pachetul de mâncare în mod repetat? Suport avansat. Pe măsură ce arătați fiecare expresie facială și postură a corpului, ghidați copiii să scoată în evidență detalii specifice (ideea de a fi singur poate fi exprimată prin umerii lăsați în jos, brațele încrucișate, oftat, ochi triști, a nu vorbi cu ceilalți). C ETAPADECONECTARE Suport inițial. După ce prezentați fiecare   66 Capitolul 3  SUPĂRAT SPERIAT SINGUR FURIOS    


































































































   64   65   66   67   68