Page 65 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 65

dacă cineva îi deranjează în mod repetat și/sau dacă nu se simt în siguranță. Primirea ajutorului din partea prietenilor și a adulților în care au încredere este întotdeauna o modalitate folositoare și sigură. Întrebați copiii cum li s-a schimbat opinia în legătură cu situațiile de hărțuire, după această activitate. Rezumați lecția, spunându-le că astăzi au învățat mai multe despre abilitatea de rezolvare a conflictelor. reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cum facem față situațiilor de hărțuire? cerându-le copiilor să deseneze imagini care reprezintă cuvinte pentru fiecare acțiune pozitivă. Înainte de a începe să deseneze, revizuiți împreună cu copiii fiecare acțiune. După ce au terminat de desenat, cereți copiilor să facă cu rândul atunci când vorbesc despre desenele lor cu un partener. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați cât de bine pot copiii să determine cel mai adecvat răspuns pentru situațiile de hărțuire. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Observați-i pe elevi în timp ce explică desenele lor partenerului pentru a evalua cât de bine înțeleg fiecare acțiune pozitivă de pe proiectabil. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE  Ce?  Ce poți face în situații de hărțuire?  Și ce dacă?  Cum crezi că te ajută să știi ce să faci în situațiile de hărțuire?  Și acum?  Ce crezi că poți spune altora din școală sau comunitate despre modalitățile pozitive de a face față comportamentelor de hărțuire?       ARTE VIzuALE. Creați o cutie cu titlul Haideți să facem față situațiilor de hărțuire pentru ca elevii să raporteze incidentele de hărțuire. Aduceți o cutie care are capac. Îmbrăcați cutia cu hârtie colorată și invitați copiii să o decoreze. Tăiați fâșii de hârtie pentru a fi folosite de către copiii să scrie pe ele incidentele de hărțuire. Arătați-le cum să raporteze un astfel de incident pentru a fi pus în cutie desenând o imagine a incidentului.  Resurse de reflecție: pagina 45 din Jurnalul elevului    Reflecție ABILITĂȚI: rezolvarea conflictelor, comunicarea, a cere ajutorul Ce poți face în situații de hărțuire? Ce? Scrie ce acțiuni poți face.               Cum facem față situațiilor de hărțuire •Calmează-te și inspiră adânc •Mergi mai departe sau întoarce-te din drum •Spune-i unui adult •Cere ajutor. • • • • Desenează acțiunile. Lecția 6 45             Lecția 6 65   Scrie! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. scrieți acțiunile pe coli de flipchart și distribuiți-le grupurilor. După ce le arătați un exemplu, cereți grupurilor să țină hârtia ridicată și să spună cu voce tare acțiunea, dacă ei consideră că este un răspuns adecvat situației. Desenează! ETAPA DE APLICARE. Desenați o imagine care exprimă cuvinte și printați fiecare acțiune de pe proiectabil pe foi separate. Ajutați copiii să potrivească acțiunea cu imaginea corectă.       Discută! DEZVOLTARE      ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să menționeze motivele pentru care au ales un anume răspuns. De exemplu: „Cred că dacă mă îndepărtez de ei e bine, pentru că ...” sau „Cred că cea mai bună modalitate este să-i spun unui adult, pentru că ...” Vorbește! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să vorbească despre imagini. Apoi cereți-le să se gîndească la un detaliu suplimentar pe care l-ar putea adăuga uneia dintre imagini, pentru a asigura o mai bună înțelegere pentru momentul când o împărtășesc cu familia.       


































































































   63   64   65   66   67