Page 63 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 63

 DezvOltAre sOCiAlă COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă Abilități de dezvoltare a relațiilor 3.6 Cesăfaciatuncicândești hărțuit? Copiii înțeleg semnificația cuvântului „hărțuire” și acum învață acțiuni pozitive, pe care le pot folosi pentru a evita și a răspunde situațiilor de hărțuire. Furnizarea unor acțiuni specifice ajută copiii să dobândească abilitatea de a face față eficient și cu încredere unor varietăți     de situații de hărțuire. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1      Întâmpinați copiii și spuneți-le că vor continua să învețe despre comportamente de hărțuire și că astăzi vor începe să învețe cum să facă față în mod pozitiv situațiilor de hărțuire. Vor continua, de asemenea, să învețe abilitatea de rezolvare a conflictelor. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.6.1. Arătați prima dată imaginea ochiului. Cereți-le copiilor să-și amintească diferite comportamente de hărțuire pe care le pot vedea la școală. Arătați urechea și cereți-le să-și amintească unele comportamente de hărțuire pe care le pot auzi la școală. ÎNTREBAȚI: Care ar putea fi acțiunile folositoare pentru a face față comportamentelor de hărțuire? Ghidați copiii în a menționa că pot evita sau face față comportamentelor de hărțuire, stând în zone unde adulții sunt prezenți, stând departe de persoane care folosesc comportamente de hărțuire sau spunând unui profesor sau unui adult responsabil despre aceste comportamentele. Scrieți NARM (Nocive Acțiuni Repetate Mai mult decât o dată, pentru a face rău cu bună știință sau a controla altă persoană) pe tablă. Cereți-le copiilor să-și amintească ce înseamnă fiecare literă și să explice semnificația prin cuvintele lor. Explicați-le că astăzi vor învăța unele modalități de a face față situațiilor de hărțuire. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Cereți-le copiilor să se gândească la acțiunile care îi ajută să facă față în mod pozitiv la situațiile de hărțuire pe care le-au menționat. Introduceți situații de a face față hărțuirii Expuneți Proiectabilul de conectare 3.6.2 și arătați copiilor unde găsesc fișa Cum facem față situațiilor de hărțuire pe pagina Conectare în Jurnalul elevului. Discutați modul în care facem față situațiilor de hărțuire. • Calmează-te și inspiră adânc; • Mergi mai departe sau întoarce-te din drum; • Spune-i unui adult; • Cere ajutor. ÎNTREBAȚI: Despre ce fel de acțiuni pozitive am discutat deja? Cereți-le copiilor să identifice pe proiectabil acțiuni discutate anterior. Țineți ursulețul Q în mână și explicați copiilor că veți discuta și veți demonstra acțiuni pozitive de a face față situațiilor de hărțuire.        Activitate de 3.6.1 descoperire                           Aud...      Văd ...        © Altin Osmanaj. © Mukhina Viktoriia. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                Activitate de 3.6.2 conectare Cum facem față situațiilor de hărțuire? • Calmează-te și inspiră adânc. • Mergi mai departe sau întoarce-te                               din drum. • Spune-i unui adult. • Cere ajutor.        © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. Lecția 6 63 ABILITăȚI: rezolvarea conflictelor, comunicare, a cere ajutorul MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 3.6.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.6.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Coli de flipchart CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E toată clasa A toată clasa/individual/perechi     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica și demonstra câteva acțiuni pozitive, pentru a răspunde în mod adecvat comportamentelor de hărțuire; ✔ vor exersa cum să învețe să evite situațiile de hărțuire. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Pentru a ajuta copiii să se gândească la acțiuni folositoare pentru a face față comportamentelor de hărțuire, ÎNTREBAȚI: Cum vă pot ajuta adulții în situații de hărțuire? Cum vă pot ajuta prietenii? Suport avansat. Cereți copiilor să-și acopere ochii și apoi urechile, pe măsură ce descrieți sau arătați exemple variate de hărțuire și acțiuni non-hărțuire. Când copiii aud sau văd o acțiune de hărțuire, cereți-le să ridice mâna. Discutați fiecare exemplu și explicați de ce este sau nu este o acțiune de hărțuire. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Explicați diferența dintre a raporta și a pârî. Dați exemple pentru fiecare. Cereți copiilor să ridice degetul mare în sus dacă exemplul este pentru a raporta și să-l lase în jos dacă exemplul este pentru a pârî.      


































































































   61   62   63   64   65