Page 61 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 61

ÎNTREBAȚI: Ce alte comportamente ați putea auzi? Notați răspunsurile copiilor, care pot include: folosirea unei voci furioase, situații în care cineva spune cuiva că nu are voie să se joace cu ei, batjocorirea hainelor cuiva, cicălire, imitarea acțiunilor făcute de cineva etc. Cereți-le copiilor să se gândească de ce hărțuirea este dăunătoare. Scrieți următorul început de propoziție pe o foaie de flipchart: Hărțuirea poate ... Ghidați răspunsurile copiilor pentru a vă asigura că înțeleg că: • Hărțuirea poate răni sentimentele oamenilor. • Hărțuirea poate duce la bătaie și poate răni. • Hărțuirea poate să-i facă pe oameni să se simtă prost în ceea ce îi privește. • Hărțuirea poate să-i facă pe copii să nu vină la școală. • Hărțuirea poate să sperie oamenii. • Hărțuirea poate să-i facă triști pe oameni. Expuneți afișul completat în clasă, pentru referințe pe parcursul anului. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de identificare a comportamentelor de hărțuire Explicați copiilor că trebuie să se gândească la toate acțiunile care sunt considerate comportamente de hărțuire. Spuneți-le că vor lucra împreună, în perechi, pentru a exersa identificarea comportamentelor de hărțuire. Amintiți-le Regulile noastre stabilite de comun acord relevante pentru această lecție. Copiii exersează identificarea comportamenetelor de hărțuire Cereți perechilor să discute următoarele scenarii și să decidă dacă acestea conțin comportamente de hărțuire. Citiți-le cu voce tare și așteptați ca perechile să discute, înainte de a trece la următorul scenariu. 1. Bethajungelașcoalătârziușidoicolegirâddeea.Bethsesimterănită. 2. Marcus nu-și găsește creioanele colorate, dar vede că sunt la Luke. Când Luke este întrebat despre creioane, acesta își cere scuze că le-a luat din greșeală. 3. Tessacălcatdingreșealăpepiciorulunuibăiatmaimare,iaracelbăiata amenințat-o pe Tess cu bătaie. 4. Whitney și-a uitat pachetul de mâncare acasă și Harry i-a oferit jumătate din sandviciul lui. 5. Greg îi spune în mod repetat lui William că este o persoană rea și că nimeni nu îl place. William nu mai vrea să meargă la școală, pentru că se simte prost în ceea ce-l privește. Apoi, cereți perechilor să deseneze scenariile care nu includ comportamente de hărțuire. Cereți-le copiilor să împărtășească desenele cu clasa și apoi să reflecteze în liniște asupra activității și asupra a ceea ce simt acum în legătură cu comportamentele de hărțuire, față de ceea ce simțeau la începutul lecției. Rezumați lecția spunând copiilor că astăzi au învățat abilități importante de rezolvare a conflictelor pe care le vor folosi tot restul vieții.    Suport avansat. Completați propoziția „Hărțuirea poate ....” Cu diferite afirmații adevărate sau false. Dacă sunt adevărate, cereți copiilor să ridice degetul mare în sus; dacă sunt false, să întoarcă degetul mare în jos. De exemplu, pentru afirmația „Hărțuirea poate să te ajute să-ți faci prieteni.” Copiii își îndreaptă degetul mare în jos. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. În timp ce copiii desenează acțiunile pozitive, amintiți-le să includă detalii cum ar fi fețe zâmbitoare și mâini care împărtășesc sau ideea de a face cu rândul. Suport avansat. Furnizați începuturi de propoziție, pentru a ajuta copiii să vorbească despre un comportament pozitiv pe care pot să-l aibă în clasă. De exemplu: Pot asculta când _______________. Pot împărtăși ___________. Pot face cu rândul când ______________. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Revizuiți împreună toate modalitățile de evitare a hărțuirii. Cereți copiilor să discute cu un partener: „Care indiciu a fost cel mai folositor pentru tine? De ce?” Suport avansat. Cereți partenerilor să vorbească despre hărțuire și modalitățile de evitare a hărțuirii, înainte de a le da fișele de lucru acasă. Oferiți feedback și ajutor în timp ce copiii lucrează.   Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia După ce copiii completează modalitățile de evitare a hărțuirii în timpul fazei de aplicare, ei împărtășesc modalitățile lor și vorbesc despre hărțuire cu membrii familiei. Copiii aduc înapoi la școală desenele, pentru a fi expuse pe panoul hărțuirii.    Lecția 5 61     


































































































   59   60   61   62   63