Page 62 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 62

   Aplicații interdisciplinare ARTEvIzUALE. Întimpulactivitățiide Aplicare, copiii împărtășesc acasă cu membrii familiei desenele care reprezintă modalitățile de evitare a hărțuirii. Apoi aduc desenele la școală, pentru a crea un panou cu modalități de evitare a situaților de hărțuire. Încurajați copiii să adauge desene și metode suplimentare pe panou. ARTE LINgvISTICE. Cereți copiilor să creeze o poveste despre cineva care este un model pentru ceilalți și nu folosește comportamente de hărțuire. Cereți-le să ilustreze povestea și foile adunate legați-le la un loc, pentru a forma o carte. După ce carțile sunt împărtășite cu clasa, trimiteți-le acasă, pentru ca elevii să le împărtășească cu familia. Pentru copiii care au nevoie de ajutor suplimentar, dictați povestea pe câteva pagini și cereți-le să o ilustreze. Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.   Ce? Ce înseamnă hărțuirea? Și ce dacă? Cum crezi că îi face hărțuirea pe oameni să se simtă? Cum te-ai simțit când ai fost martor la comportamente de hărțuire? Și acum? Cum vei ști când cineva hărțuiește pe altcineva pe terenul de joacă, în clasă sau în alte locuri? A ETAPA DE APLICARE 5 minute    Resurse de reflecție: pagina 43 din Jurnalul elevului Scrieți titlul „Modalități de evitare a hărțuirii” pe coli de flipchart și explicați că aceste modalități sunt sfaturi pe care cineva le-ar putea da unei persoane, pentru a face față hărțuirii. Cereți-le copiilor să menționeze modalități de a fi în siguranță la școală și de a evita situațiile de hărțuire. SPUNEȚI: O modalitate de evitare a situaților de hărțuire pe care o pot împărtăși este să stau departe de zonele în care nu se găsesc adulți. Altă modalitate de evitare a situațiilor de hărțuire ar putea fi să fiți însoțiți de un grup de prieteni, pentru a nu fi singuri. Sau puteți exersa modalități eficiente de a vorbi cu cei care folosesc comportamente de hărțuire, pentru ca ei să nu devină mai agresivi. Ați putea spune „Înțeleg că ești supărat(ă), dar putem discuta, în loc să mă faci să mă simt prost?”. Scrieți aceste idei pe hârtia de flipchart. Încurajați copiii să furnizeze exemple suplimentare, cum ar fi: să stea în apropierea adulților în drumul lor spre casă sau în autobuz, să evite persoanele care folosesc comportamente de hărțuire la școală sau pe terenul de joacă și să spună unui adult dacă văd sau aud comportamente de hărțuire la școală. Cereți-le copiilor să deseneze și să scrie o modalitate a lor de evitare a situațiilor de hărțuire, pe fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Evitarea hărțuirii. Cereți partenerilor să-și împărtășească ideile. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați cât de bine identifică copiii comportamentele de hărțuire. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). În timp ce copiii desenează și scriu modalitatea lor de evitare a hărțuirii, observați dacă înțeleg strategiile eficiente de evitare a acestui fenomen.    Reflecție ABILITATE rezolvarea conflictelor Ce? Ce este hărțuirea? Explică prin cuvintele tale. Apoi desenează.                         Lecția 5 43   DEzVoLtAREA AbiLitățiLoR ExtRAcURRicULARE Discută! D   Scrie! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să rescrie scenariile pe care le citiți în activitatea de Exersare, astfel încât comportamentele să nu mai sugereze hărțuirea. Explică! ETAPA DE EXERSARE. Furnizați exemple scurte de alte situații de hărțuire. Cereți unor copii voluntari să explice modul în care ideile de pe Proiectabilul Hărțuirea este nocivă sunt folosite în situații de hărțuire.        DEZVOLTARE EZVOLTARE     ETAPA DE EXERSARE. După ce creați împreună cu clasa un afiș cu titlul Hărțuirea poate ..., dați-le timp copiilor să discute cu un partener sau în grupuri mici despre modalități de a evita situațiile de hărțuire. Interpretează! ETAPA DE APLICARE. Formați grupuri mici, pentru a lucra împreună să interpreteze (joc de rol) modalități de evitare a hărțuirii create în clasă. Când sunt mulțumiți de interpretarea lor, cereți-le să împărtășească cu alte clase.      62 Capitolul 3 


































































































   60   61   62   63   64