Page 68 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 68

  Reflecție ABILITĂȚI: rezolvarea conflictelor, comunicare, a cere ajutorul Ce? Ce poți face când vezi cum alții sunt hărțuiți? Desenează o acțiune pozitivă pe care o poți face. Descrie imaginea pe rândurile de mai jos. Lecția 7 47                    Ce?  Ce poți face când vezi că alții sunt hărțuiți? Și ce dacă?  Cum te simți știind ce să faci atunci când vezi pe cineva că este hărțuit? Și acum?  Cum crezi că vei folosi Promisiunea de prevenire a hărțuirii când vezi că alții sunt hărțuiți?   RC ei t ae dș t I et ! ! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. CHearvețicchoilpdirileonr esăchcoitereaasdcăthînecolarsPsroBmulilsyiiunngeParcelavesenitdioen pPreovmenisierewaithhăryțouuiraiis, îynotuimskpimceadfuinmgneerauvnodaesrtreăaachrăltianței ofifepcarirnetp. Prorapcotziicțeieudnetipl tehfeoyaaier.e e c o x me r f s o a r ț t i , a p b â l e n r ă e c c â i t n i n d g c o t h p e i i i p s r e o m s i m i s e t c w o i n t f h o o r u t a t b s u i l , p r p e o c r i t t â . n d p r o m i s i u n e a f ă r ă a j u t o r . SWcrite șIti aenxdpuPonset! It! ETAPA DE EXERSARE. sWcriteețiefaiechcalrineeporofpyozuirțicelasPsrBoumlliysiunngiPi crleavseni dtieon Ppreovmenisiereoanhsăerpțauriaritiepsehfeoeitsseopfapratpee.rC.eHraevțieccohpiilidlorernsăcrdeeastenaewzeoordimpiacgtuinrecfoarethe line of tilhuesitrrechazoăicceuavnindtwe prietentrhuepirrnoapmozeițoianaitle. aPsoăstdteheipșiasgăe-sșiasrcoruiendnuthmeerloeopme.eWa.aelkxpauronuențid wfoitleh îtnheclcalsaăs,spaenpdesraeyție. aPclihmlibnaețit-ovgăeatphoeir.împreună cu copiii prin clasă și citiți fiecare propoziție.       Creează o schiță/un desen! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Furnizați scenarii de hărțuire similare celor din activitatea de Descoperire. Cereți copiilor să creeze schițe/desene care să ilustreze cum fac față situațiilor pe baza Promisiunii de prevenire a hărțuirii, pentru a le prezenta clasei. Anticipează! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să anticipeze răspunsul unui membru al familiei, în situația în care cineva din familie este hărțuit. Creați un tabel cu afirmațiile copiilor, furnizându-le începutul de propoziție: „Cred că persoana din familia mea va ...” Cereți copiilor să-și scrie numele în dreptul afirmației lor.            Când văd, văd, văd (arătați ochii) Pe cineva hărțuit, Pot spune, spune, spune (mâinile în jurul gurii) Unui adult – și așa mai departe. Resurse de reflecție: pagina 47 din Jurnalul elevului Copiii exersează Promisunea de prevenire a hărțuirii Scrieți promisiunea pe o foaie de flipchart. Furnizați copiilor hârtii tăiate în formă de inimioare și markere. Cereți-le copiilor să deseneze sau să scrie o acțiune respectuoasă sau o vorbă bună pe care o pot spune cuiva. Invitați grupuri mici să împărtășească cu clasa acțiunea sau vorba bună înainte de a atașa inimioara lor pe hârtia de flipchart. Spuneți promisiunea împreună cu ei. După aceea, cereți clasei să se gândească cum poate această promisiune să-i influențeze în mod pozitiv. reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cum acționăm împotriva hărțuirii, cerându-le copiilor să deseneze și să scrie ce ar FACE sau ar SPUNE dacă cineva este hărțuit. Spuneți-le să-și amintească Acțiunile anti-hărțuire pe care le-au învățat în activitatea de Conectare și Promisiunea de prevenire a hărțurii pe care au creat-o în activitatea de Exersare. Cereți-le copiilor să-și împărtășească ideile cu un/o partener(ă). Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați copiii în timp ce împărtășesc acțiunea lor în grupuri mici pentru a determina cât de bine pot ei comunica acțiunile anti-hărțuire. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). În timp ce copiii interacționează cu partenerul/partenera, evaluați cât de bine pot înțelege răspunsuri potrivite pentru situațiile de hărțuire.           DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE 68 Capitolul 3 


































































































   66   67   68   69   70