Page 77 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 77

Prefaceți-vă că ursulețul Q vă șoptește la ureche. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q s-a gândit la opțiunile sale. Toate cele trei deserturi sunt preferatele lui, dar a decis să aleagă fursecurile cu miere, pentru că sunt preferatele mătușii Honey, de asemenea, iar ea poate va pregăti destul de multe, încât să poată lua niște fursecuri la pachet. Accentuați faptul că este foarte important să ne gândim întâi, cu atenție, la opțiuni, înainte de a lua o decizie. Exemplificați folosind poezia Gândește și alege! Introduceți următoarea poezie, pentru a ajuta copiii să-și amintească importanța modelului Gândește și alege! atunci când iau decizii. E Gândește și alege! Gândește-te la opțiunile sigure. Care e cea mai buna pentru tine? Gândește-te la opțiunile sigure. Apoi alege ce vei face. ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2    Explicați activitatea Gândește și alege! Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Explicați-le că vor trebui să decidă ce să facă în timpul liber, în pauză, la școală. După ce iau decizia, vor desena activitatea. Copiii exersează cum să ia decizii Cereți-le copiilor să menționeze opțiuni pe care le au în timpul liber sau în pauză. Ghidați-i să numească două sau trei activități (să citească o carte, să picteze, să facă un puzzle sau să construiască ceva). Folosiți o coală de flipchart, pentru a nota răspunsurile, și schițați o imagine a fiecărei activități (carte, piesă de puzzle, pensulă etc.). Expuneți semnul GÂNDEȘTE! pe care l-ați creat pentru activitatea de Conectare și citiți-l împreună. Cereți copiilor să se gândească la opțiuni. Apoi cereți-le să vorbească cu un partener despre ce le place și ce nu le place în legătură cu activitățile respective. Acum expuneți semnul ALEGE! și spuneți copiilor să aleagă activitatea care le place cel mai mult și să o deseneze pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Acordați timp copiilor să-și împărtășească deciziile în grupuri mici. Amintiți-le să menționeze motivele pentru care au ales respectiva activitate. Încheiați activitatea cerându-le copiilor să împărtășească gândurile lor în legătură cu importanța fiecărui pas în procesul de luare de decizii. Rezumați lecția spunându-le copiilor că astăzi au deprins abilitatea de a-și asuma responsabilitatea pentru ceea ce fac. Expuneți pe perete, în clasă, Proiectabilul de descoperire 4.3.1.  Suport avansat. Pretindeți că ursulețul Q spune cu voce tare aspectele pozitive și negative pe care le-a luat în considerare atunci când a luat decizia finală. De exemplu, ar putea spune: „Plăcinta cu nuci este o opțiune bună, pentru că nu se întâmplă des să o mânânc, dar știu că nu e desertul preferat al tuturor. Așa că nu-l aleg.” E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Scoateți în evidență faptul că nu există opțiuni pozitive sau negative, pentru că toate activitățile sunt sigure și fiecare persoană are motive diferite pentru alegerile sale. Încurajați copiii să împărtășească motivele lor. Suport avansat. În timp ce copiii continuă activitatea, circulați printre ei pentru a furniza ajutor SPUNEȚI: Aud că vorbiți despre ( pictarea unui tablou). ÎNtrEbaȚI: Care sunt motivele pentru care ați alege această activitate? Care sunt motivele pentru care această activitate nu ar fi decizia voastră finală? A ETAPA DE APLICARE Suportinițial. Alegețiodeciziepecarecopiii ar putea-o lua acasă (ex. ce să mânânce pentru gustare). ÎNtrEbaȚI: Ce se întâmplă dacă luați o decizie fără să vă gândiți bine dinainte? Ajutați copiii să realizeze că, gândind cu atenție înainte de a lua o decizie, este important ca ei să nu se răzgândească și să ducă până la capăt ce au decis. Suport avansat. Exemplificați cum explicați modelul Gândește și alege! ursulețului Q. Cereți copiilor să asculte cu atenție explicația dumneavoastră. Invitați-i să sugereze alte idei sau să corecteze explicația și apoi să o spună din nou.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Copiii încep fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, în timpul etapei de Aplicare. Acasă, vor explica modelul Gândește și alege! unui membru al famliei și vor discuta despre modul în care pot utiliza procesul de luare de decizii acasă.  Lecția 3 77  


































































































   75   76   77   78   79