Page 79 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 79

 sănătAte Și Prevenție 4.4 Potluadeciziiînțelepteîn ceea ce privește folosirea medicamentelor      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă Luarea deciziilor în mod responsabil În fiecare an, mulți preșcolari se otrăvesc după ce iau medicamentele altcuiva. Copiii trebuie să înțeleagă că nu pot lua medicamente decât atunci când le sunt date de un adult de încredere. Acest lucru va ajuta copiii și frații/surorile lor să evite un risc care nu este necesar.  D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 minute Legătura cu lecția anterioară ACTIVITATEA 1     Spuneți-le copiilor că astăzi vor deprinde abilitatea de identificare a problemei și că medicamentele pot fi de folos sau dăunătoare. Țineți-l pe ursulețul Q în brațe. Spuneți clasei că astăzi el nu se simte prea bine. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.4.1 și citiți versurile cu voce tare. Pe ursuleț îl doare capul, Are dureri de burtică ... Toată ziua îi curge nasul Și la ochișori se freacă ...                         ÎNTREBAȚI: V-ați simțit vreodată la fel? Care sunt modalitățile de vă simți mai bine, fără să luați medicamente? Ascultați răspunsurile copiilor ( a dormi puțin, a sta în pat la căldură sub o pătură, a mânca o supă caldă sau ceva rece, a fi luați în brațe). După ce ascultați sugestiile, citiți următoarele versuri ursulețului Q: Întinde-te și te odihnește, Mănăncă un bol de supă caldă, Poate te încălzește. Dacă îți e cald, bea ceva rece, Iar dacă ți-e frig, ia un ceai cald, Sigur îți va trece! Cereți-le copiilor să repete versurile, împreună cu dumneavoastră. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Cereți-le copiilor să-și amintească alegerile făcute de ursulețul Q pentru a se simți mai bine, fără să ia medicamente. Dacă este necesar, expuneți Proiectabilul de descoperire 4.4.1 din nou. Introduceți cum pot fi medicamentele de folos sau dăunătoare Explicați că atunci când un copil este bolnav, el/ea se va simți mai bine după câteva zile în care s-a odihnit și a consumat lichide. Totuși, uneori, medicamentele sunt necesare. Dacă doctorul sau părintele consideră că un copil are nevoie de medicamente, acesta va primi medicamentele de la doctor sau de la farmacie. Explicați că farmacia este un loc unde se vând medicamente. De asemenea, explicați că oamenii iau medicamente și pentru alte probleme de sănătate (astm – probleme cu respirația, diabet – când este prea mult zahăr în sânge). ÎNTREBAȚI: Ce credeți că se poate întâmpla dacă luați prea multe medicamente sau medicamentele greșite? Activitate de 4.4.1 descoperire  Pe ursuleț îl doare capul, Are dureri de burtică ... Toată ziua îi curge nasul Și la ochișori se freacă ...           © 2015 Lions Clubs International Foundation. Al © Robin Boyer. l rights reserved.    Lecția 4 79 ABILITăȚI: identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 4.4.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E toatăclasa/perechi A toatăclasa/individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor descrie modalități care îi fac să se simtă mai bine fără să ia medicamente; ✔ vor explica situații în care medicamentele pot fi atât de folos, cât și dăunătoare. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Scrieți simptome ale copiilor atunci când sunt bolnavi (tuse, roșu în gât etc.) pe cartonașe și amestecați-le. Trageți un cartonaș sau mai multe, și cereți copiilor să exemplifice prin mișcări simptomele. Apoi cereți-le să vă spună ce ar face pentru a se simți mai bine, fără să ia medicamente. Suport avansat. Determinați câte o acțiune pentru fiecare vers. Citiți poezia și cereți copiilor să exemplifice prin mișcări. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Explicați că doctorii scriu o rețetă care conține medicamentele care trebuie luate și că acestea nu pot fi cumpărate de la orice magazin, ci doar din farmacie. Dacă e posibil, arătați copiilor cum arată o rețetă. Suport avansat. Folosiți întrebări precise pentru a ajuta copiii să înțeleagă că este foarte important să ia medicamentele prescrise, într-un mod corect.        


































































































   77   78   79   80   81