Page 81 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 81

reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Cereți-le copiilor să se gândească la membrii familiei sau la alți adulți care îi ajută atunci când sunt bolnavi. Ghidați-i să numească adulți de încredere de la care pot lua medicamente, cum ar fi părinții sau alte rude responsabile, doctorul, farmacistul sau asistenta medicală, o bonă adultă, un asistent maternal etc. Apoi cereți-le să se gândească la persoane de la care nu ar trebui să accepte medicamente (prieteni de la școală sau frați). Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cine te ajută când ești bolnav(ă)? Cereți-le copiilor să aleagă un adult de încredere de la care ar accepta medicamente. Cereți-le să deseneze imaginea adultului de încredere și să-i scrie numele, așa cum pot ei. Apoi cereți-le să deseneze o persoană pe care o cunosc și în care au încredere, dar nu în ceea ce privește medicamentele. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Verificați dacă elevii pot identifica acțiunile iresponsabile, desenând simbolul corect pe fiecare imagine. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Observați dacă elevii pot numi adulții de încredere potriviți și pot alege un adult cu care se simt în siguranță pentru a lua medicamente. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE  Ce?  Ce știi despre medicamente? Care sunt lucrurile pe care le poți face pentru a te simți mai bine, fără să iei medicamente?  Și ce dacă? Ce crezi că se poate întâmpla dacă iei prea multe medicamente sau medicamentele greșite?  Și acum?   Ce vei face dacă iei un medicament și nu te simți mai bine sau chiar te simți mai rău?        Alege! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. Desenați o față zâmbitoare și un X mare pe două coli de hârtie. expuneți-le în clasă. După ce citiți fiecare situație, cereți copiilor să se așeze sub/lângă semnul corect. Cântă! ETAPA DE APLICARE. Dați fiecărui grup mic numele unui adult de încredere (mama, tata, mama vitregă, bunica). Arătați înspre fiecare grup și cereți-le să cânte numele în versul următor: „Mama, mama, mama mea mă ajută când sunt bolnav; tatăl, tatăl, tatăl meu mă ajută când sunt bolnav”. Pentru a face jocul și mai amuzant, încurajați copiii să cânte tot mai rapid după fiecare rundă.       Repovestește! DEZVOLTARE     ETAPADEEXERSARE. Împărtășițiacțiuniiresponsabilesuplimentare.invitați copiii să repovestească scenariile și să transforme acțiunile în unele responsabile. Sortează! ETAPADEEXERSARE. scriețipecartonașenumeleadulțilordeîncredere, precum și ale altor persoane (mama, fratele mai mic, vecinul de 8 ani, verișor mai mic). Cereți copiilor să aleagă câte un cartonaș. Citiți cu voce tare numele de pe cartonaș și copiii îl atașează în două categorii: „Adulți de încredere” și „Alte persoane”.     Lecția 4 81   Resurse de reflecție: pagina 55 din Jurnalul elevului   Reflecție Ce? Ce știi despre medicamente? Desenează și scrie ce știi.                          Lecția 4 55  


































































































   79   80   81   82   83