Page 4 - Demo
P. 4

În acest moment de tranziție, cadrele didactice au ocazia să reflecteze, să inoveze și să evolueze pornind de la practici bazate pe dovezi, în școli din toată țara. Pandemia de COVID-19 a demonstrat că SEL este o componentă esențială a educației de înaltă calitate - evidențiind faptul că relațiile noastre, rezistența și rezolvarea colectivă a problemelor sunt fundamentale pentru predare și învățare. În timp ce aproape toată lumea s-a confruntat cu diferite tipuri de perturbări, trebuie să conștientizăm modurile complexe, variate, ale indivizilor de a se raporta la această perioadă. Pandemia a expus și a exacerbat inechitățile existente în educație, și a subliniat necesitatea existenței unor medii de învățare la care să aibă acces, și care să susțină toți elevii, inclusiv pe cei care nu au beneficiat de acestea în mod echitabil înainte de COVID-19.
În procesul de redeschidere a școlilor, SEL oferă elevilor oportunitatea de a se face auziți, sprijină starea de bine în rândul cadrelor didactice, întărește parteneriatele cu familiile, lărgește definiția despre ceea ce este învățarea și unde are loc, și contribuie la crearea unor medii de învățare inclusive și mai echitabile.
CASEL definește SEL ca fiind procesul prin care tinerii și adulții își înțeleg și gestionează emoțiile, stabilesc și ating obiective pozitive, simt și arată empatie față de ceilalți, stabilesc și mențin relații pozitive, şi iau decizii responsabile. Decenii de cercetare, practică și politici internaționale au demonstrat eficacitatea SEL în sprijinirea succesului academic pe termen lung al elevilor. Prin integrarea sistemică a SEL în sălile de clasă, școli, familii și comunități, adulții și elevii lucrează împreună pentru a dezvolta și aplica cinci competențele de bază ale autocunoașterii, autogestionării, conștientizării sociale și luării deciziilor responsabile. Aceste competențe sunt necesare în general pe tot parcursul vieții și, în special în acest moment, pentru a ne putea gestiona factorii de stres, anxietatea sau bucuria, pentru a înțelege cum pandemia îi influențează pe ceilalți (adesea în mod inechitabil) și pentru a construi relații și a lua decizii care să sprijine cel mai bine comunitățile noastre.
Admitem faptul că școlile se află în diferite etape în călătoria SEL. Indiferent dacă sunt abia la început sau într-o etapă mai profundă a implementării sistemice a SEL, școlile se pot baza pe punctele forte existente pentru a elabora un plan de tranziție care să sprijine SEL pentru elevi și adulți. Ghidul de mai jos este organizat în jurul a patru acțiuni esențiale, care sunt adaptate din ceea ce am învățat despre SEL aplicate sistemic, în colaborare cu cercetători și practicieni:
     1
Faceți-vă timp pentru a construi parteneriate, pentru a vă aprofunda înțelegerea și a planifica SEL.
  2
Proiectați oportunități pentru ca adulții să poată interacționa, să se poată reface și să cultive propriile competențe și capacități SEL.
  3
Creați medii de învățare sigure din punct de vedere emoțional și fizic, de susținere și implicare, medii care promovează dezvoltarea socială și emoțională a tuturor elevilor.
  4
Utilizați informațiile/datele ca mijloc de a aprofunda relațiile în comunitatea școlară și de a îmbunătăți continuu sprijinul pentru elevi, familii și angajați.
    GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
4 © 2020 CASEL All Rights Reserved
 




















































































   2   3   4   5   6