Page 5 - Demo
P. 5

  1
Faceți-vă timp pentru a construi parteneriate, pentru a vă aprofunda înțelegerea și a planifica SEL.
Școlile se vor confrunta cu multe provocări - de la modul de gestionare a obstacolelor logistice și tehnologice până la modul în care putem grăbi învățarea academică. Pentru a rezolva aceste probleme importante, școlile trebuie să țină cont, simultan, de nevoile sociale și emoționale, atât ale copiilor, cât și ale adulților. Prin prioritizarea SEL, a nevoilor și preocupărilor tuturor elevilor și familiilor, liderii pot începe să cultive refacerea relațiilor, empatia, rezolvarea colectivă a problemelor/provocărilor necesare pentru a depăși această perioadă de tranziție, şi a continua mai eficient activitatea de predare și învățare.
• Comunicați pe scară largă și în mod constant faptul că SEL este fundamentală pentru succesul holistic al comunității dumneavoastră școlare. Dacă este nevoie, construiți-vă propriul sistem fundamental de înțelegere a cercetărilor și practicilor SEL. Folosiți buletinele informative (newletters), mediile de socializare online (social media) și întâlnirile cu personalul școlii, familiile, elevii și partenerii comunității pentru a împărtăși modul în care competențele sociale și emoționale, și mediile de susținere îi pot sprijini pe copii și pe adulți în această perioadă de tranziție, precum și noile modalități de învățare care pot apărea în școli.
• Ascultați opiniile/vocile și perspectivele elevilor, familiilor, cadrelor didactice și ale altor adulți pentru a dezvolta planuri de tranziție eficiente. Folosiți modalități formale și informale pentru a identifica speranțele și preocupările lor
în ceea ce privește această tranziție, comunicându-le, în același timp, dorința școlii de a integra perspectivele lor în luarea deciziilor. De exemplu, apelați la implicarea individuală atunci când este posibil, faceți sondaje în rândul elevilor și familiilor acestora, sau organizați focus-grupuri cu personalul și partenerii cheie ai comunității. Când interacționați cu familiile
și elevii, utilizați un limbaj familial, accesibil și strategii de includere, pentru cei care au acces limitat la tehnologie. De asemenea, luați în considerare modalități alternative de a ajunge la toate familiile, cu sprijinul bisericii, agențiilor de servicii sociale, grupuri de vecini (cartier), medii de socializare online și alte legături din comunitate.
      Puneţi în practică:
Învățați de la familii, elevi, şi parteneri ai comunității !
Exemplele de întrebări de mai jos pot fi utilizate ca punct de plecare pentru întâlnirile directe, conferințele video sau sondajele scrise care implică părțile interesate în împărtășirea perspectivelor lor.
— Cum a fost pentru tine/dumneavoastă perioada în care școala a fost închisă?
— Ce îți/vă trece prin minte când te/vă gândești/gândiți la anul școlar viitor? Care sunt cele mai mari speranțe sau
griji ale tale/dumneavoastră?
— Ce a făcut școala noastră bine în aceste luni, și ce am fi putut face mai bine?
— Cum ți-ai/v-ați dori să contribui/contribuiți, acum când ne pregătim pentru trecerea la un nou an școlar? — Ce te va ajuta să înveți mai bine/eficient în anul viitor?
— Ce putem face pentru ca tu/dumneavostră să simți/simțiți că școala este o comunitate pentru care
tu/dumneavoastră chiar contezi/contați?
  • Analizați unde eforturile SEL au avut impact, și unde este nevoie de mai mult sprijin. Analizați dacă strategiile luate în timpul închiderii școlilor pentru promovarea SEL au fost eficiente în sprijinirea și implicarea elevilor. Aflați care
sunt elevii și familiile care au primit o atenție individuală din partea personalului didactic, cine s-a implicat în învățarea
la distanță, și ce obstacole i-au împiedicat pe alții să se implice. Identificați membrii personalului didactic care s-au simțit confortabil cu strategiile SEL de învățare la distanță și pe cei care ar putea avea nevoie de sprijin suplimentar. De asemenea, acordați atenție nevoilor individuale care vor avea impact asupra capacității de a reveni la școală. Au suferit membrii personalului didactic, elevii sau familiile lor de pe urma pierderii unei persoane dragi, a locuinței, a unei situații instabile la locul de muncă, sau a altor circumstanțe care pot necesita sprijin? Poate fi util să luați legătura cu agențiile locale de servicii și cu partenerii comunității, pentru a identifica aceste nevoi și pentru a oferi sprijin suplimentar?
GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
  5 © 2020 CASEL All Rights Reserved
 












































































   3   4   5   6   7