Page 7 - Demo
P. 7

  2
Proiectați oportunități pentru ca adulții să poată interacționa, să se poată reface și să cultive propriile competențe și capacități SEL.
Planurile de tranziție trebuie să corespundă nevoilor sociale și emoționale ale tuturor adulților responsabili pentru susținerea învățării și dezvoltării elevilor. Stresul și starea de bine a cadrelor didactice, a directorilor și a personalului școlii nu reprezintă o preocupare nouă, dar perturbările cauzate de COVID-19 au sporit anxietatea, îngrijorarea și nivelul de stres al acestora. Într-un sondaj realizat de CASEL și Centrul Yale pentru Inteligență Emoțională, la sfârșitul lunii martie, mii de profesori au descris emoțiile lor cele mai frecvente în timpul COVID-19 ca fiind unele de anxietate, teamă, îngrijorare, copleșeală și tristețe. Ei au menționat stresul de a se adapta la clasele virtuale și de a lucra de acasă, în timp ce se îngrijeau şi de cei dragi. Prin crearea unor condiții de muncă, de timp şi spațiu, care ajută adulții să se simtă implicați, puternici, susținuți și apreciați, liderii școlilor (directorii) pot ajuta la cultivarea SEL și a stării de bine a adulților.
• Alocați spațiu pentru interacțiune, ascultare și recuperare între lideri și întreg personalul școlii. Acest spațiu poate fi alocat în timpul întâlnirilor virtuale, sau în cadrul întâlnirilor directe, astfel încât personalului școlii să-şi proceseze și să își împărtășească sentimentele, să se implice în activități de construire a comunității școlare, să reflecteze asupra modului în care își pot folosi propriile competențe sociale și emoționale pentru a se susține unii pe alții, dar și pe elevii lor, și să elaboreze planuri individuale de îngrijire continuă a propriei persoane.
• Profitați de acest moment pentru a identifica noi oportunități. Implicați personalul școlii în procesul de a reflecta asupra a ceea ce au învățat în ultimele luni și a modului în care această experiență va modela perioada următoare/anii următori. Acordați timp personalului școlii pentru a discuta unii cu alții: Perturbările care au afectat lecțiile și școala au afectat şi punctele forte ale predării/învățării? Care sunt modalitățile didactice noi, identificate în această perioadă, care au facilitat învățarea? Ați identificat dezangajări și inechități? Cum putem îmbunătăți parteneriatele cu familiile elevilor noștri? Oferiți personalului școlii, posibilități permanente să colaboreze pentru găsirea unor idei legate de modul în care pot să utilizeze învățarea la distanță pentru a stabili un drum comun.
• Oferiți formare profesională pentru a dezvolta capacitatea cadrelor didactice de a sprijini SEL în rândul elevilor. Aceasta include formarea profesională care ajută personalul didactic să creeze relații și să integreze SEL în învățare, în sala de clasă, dar și la distanță, să creeze medii de învățare echitabile, să identifice semne ale unor traume și motive de îngrijorare privitoare la sănătatea mintală și să sprijine elevii aflați în suferință. Ofertele online gratuite pot reprezenta un punct de plecare pe timpul verii, care să se continue cu un plan de formare profesională pe termen lung, pe parcursul anului școlar.
• Maximizați capacitățile membrilor personalului de a interacționa cu elevii, familiile și partenerii comunității. De exemplu, luați în considerare modul în care personalul școlii sau partenerii comunității se pot coordona pentru a lua legătura regulat cu grupuri mici de elevi și familii ale acestora; modul în care profesorii consilieri școlari, lucrătorii sociali, psihologii școlari și medicii/asistentele medicale pot să comunice cu elevii și familiile acestora, înainte de deschiderea școlilor și în timpul învățării mixte (blended learning) sau la distanță și modul în care personalul școlii poate colabora mai bine cu partenerii comunității, pentru a sprijini adulții și elevii.
• Asigurați accesul la mijloacele de susținere a sănătății mintale și a traumelor în rândul adulților. Unii adulți din școală se pot confrunta cu probleme de sănătate mintală, traume, stres traumatic secundar sau „oboseală de compasiune”. Căutați semnele/informațiile care v-ar putea indica că adulții ar avea nevoie de mai mult sprijin și identificați resursele disponibile.
                   GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
7 © 2020 CASEL All Rights Reserved
 
























































































   5   6   7   8   9