Page 9 - Demo
P. 9
3
Creați medii de învățare sigure din punct de vedere emoțional și fizic, de susținere și implicare, medii care promovează dezvoltarea socială și emoțională a tuturor elevilor
O gamă vastă de cercetări demonstrează eficacitatea programelor și practicilor SEL, bazate pe dovezi, pentru a sprijini pe termen lung succesul academic al elevilor. Perturbarea procesului didactic din timpul pandemiei a evidențiat importanța competențelor sociale și emoționale pentru a ajuta elevii să facă față provocărilor, să gestioneze stresul, să empatizeze, să creeze legături sociale la distanță, să ia decizii sănătoase, să ia măsuri colective și să gestioneze pierderea și suferința. Aceste situații întăresc rolul adulților şi al parteneriatelor familie-școală în crearea condițiilor care îi ajută pe elevi să-și dezvolte competențele academice, sociale și emoționale pentru a face față interacțiunilor și provocărilor zilnice, inclusiv programelor școlare modificate și noilor experiențe de învățare.
Puneţi în practică:
Abordarea nevoilor de dezvoltare ale elevilor în timpul perioadei de tranziție
Elevii trec prin multe perioade de tranziție de la vârsta fragedă la vârsta adultă tânără, cum ar fi întoarcerea anuală la cursuri după vacanța de vară, sau trecerea de la primii ani de liceu, la cei terminali. Ceea ce se întâmplă în timpul acestor tranziții și gradul în care nevoile de dezvoltare ale elevilor sunt satisfăcute, influențează competențele lor sociale și emoționale și succesul pe termen lung. Pentru a ajuta elevii în perioada de tranziție spre anul școlar următor, identificați modalitățile de a satisface nevoile lor de dezvoltare ale acestora. De exemplu:
– În învățământul preșcolar: Oferiți copiilor din învățământul preșcolar strategii simple de explorare, discuție și reglare a emoțiilor lor. Citirea cu voce tare oferă o modalitate ușoară de a porni conversații cu preșcolarii despre cum îi fac să se simtă schimbările mari.
– În școala primară: Sprijiniți elevii în dezvoltarea abilităților de creare a relațiilor și de rezolvare a conflictelor, ajutându-i să co-creeze acorduri comune pentru noua lor clasă, sau noul lor mediu de învățare la distanță.
– În gimnaziu: Oferiți adolescenților ocazia de a interacționa și stârniți-le un sentiment de împăcare vis-à-vis de încheierea anului școlar anterior, de exemplu, prin scrierea de scrisori foștilor colegi de clasă sau profesori, sau prin discuții cu colegii despre ce impact va avea izolarea din ultime luni, asupra noului an școlar.
– În liceu: Oferiți elevilor de vârstă mai mare un mod de a reflecta și a-şi documenta experiența și ceea ce au învățat despre ei înșiși în timpul pandemiei, fie prin scrierea de jurnale, lucrări de artă, muzică sau alte mijloace de creație.
Pentru mai multe practici, consultați site-ul web SEL Providers Council.
• Construiți intenționat structuri care promovează relații de sprijin adult - elev și sentimente de apartenență. Asigurați- vă că fiecare elev are cel puțin un adult care se îngrijește de el la școală, care ia legătura regulat cu el/ea și la care poate apela. De asemenea, analizați programele zilnice sau sarcinile clasei în scopul de a crea mai multe oportunități pentru dezvoltarea unor relații semnificative profesor-elev. Exemplele includ minimizarea numărului de tranziții între profesori și săli de clasă
(de exemplu, prin predarea în echipă la școala primară/ gimnazială sau programarea lucrului cu mai multe clase – block scheduling), crearea sau extinderea timpului de lucru acasă, sau prin cursuri de consultanță, și lucrul „în bucle” (“looping”) – aducând împreună elevii cu aceiași profesori, și colegi din anul precedent. Dacă învățarea la distanță continuă, identificați rutine pentru a menține sau aprofunda legăturile în mediul online, sau prin telefon, prin întâlniri în grupuri mai mici sau păstrând legătura în mod individual. Conștientizând faptul că, cel mai probabil, vor fi în vigoare structuri noi, creați rutine și proceduri consistente care să permită o cât mai mare flexibilitate. Structurile previzibile promovează un sentiment de siguranță care îi ajută pe elevi, în special pe cei care au suferit traume sau au probleme de comportament, să își gestioneze emoțiile și să accepte noi provocări și sarcini de dezvoltare.
GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
9 © 2020 CASEL All Rights Reserved