Page 11 - Demo
P. 11

 Utilizați datele ca mijloc de a aprofunda relațiile și de a îmbunătăți continuu 4 sprijinul pentru elevi, familii și personalul şcolii.
 În această perioadă de inovație rapidă și acțiune promptă, un proces de perfecționare continuă va contribui la asigurarea faptului că toate aceste eforturi vor satisface nevoile tuturor elevilor, inclusiv ale celor din grupurile care au fost marginalizate de-a lungul vremii. Acest lucru include colectarea și reflectarea asupra datelor care scot la iveală perspectivele elevilor și familiilor, identificarea și abordarea inechităților și provocărilor, și, având ca punct de plecare succesele anterioare, să îmbunătățim continuu sprijinul acordat elevilor, familiilor și personalului școlii.
• Implicați personalul, elevii și familiile în împărtășirea feedback-ului permanent și în activitățile în parteneriat pentru un progres continuu. Aceasta poate lua forma unor sondaje asupra climatului școlar, existent sau nou, focus - grupuri,
conversații telefonice sau alte strategii creative. Analizați ce formă de colectare a feedback-ului vor utiliza familiile și elevii,
și dacă familiile și elevii pot ajuta la elaborarea întrebărilor de sondaj sau dacă pot îndruma focus - grupurile. Întrebările
de feedback pot solicita informații despre nivelul de sprijin social și emoțional pe care elevii îl primesc de la profesori, personalul școlii sau colegi, despre sprijinul pe care personalul îl primește de la conducerea scolii, despre nevoile elevilor, ale personalului și ale familiilor, în perioada de învățare la distanță sau mixtă, despre starea emoțională a elevilor și a personalului pe parcursul zilei de școală/muncă și despre cât de bine comunică personalul școlii cu familiile elevilor. După adunarea datelor provenite din feedback, continuați conversația prin intermediul unor interviuri individuale sau în grupuri mici, pentru a
ajuta la contextualizarea răspunsurilor și la interpretarea corectă a acestora. Luați în considerare împărtășirea acestor date cu personalul școlii, elevii și familiile acestora și implicarea lor în reflectarea asupra acestor date și în rezolvarea problemelor.
• Sprijiniți cadrele didactice în reflecția asupra datelor despre propriile practici de instruire și climatul clasei, în special atunci când încearcă noi strategii sau moduri de predare. În această vară și toamnă, profesorii vor continua să adopte
noi tehnologii, să se adapteze la schimbarea mediului de muncă, să răspundă preocupărilor elevilor, și multe altele. Vor avea nevoie de lideri care să îi susțină, şi care să creeze o cultură de perfecționare continuă. Ajutați-i pe profesori să strângă feedback de la elevi și să reflecteze asupra propriilor lor practici, oferind instruire non-evaluativă și strategii concrete de perfecționare.
       Puneţi în practică:
Autoevaluarea profesorului: SEL prin învățare la distanță
Utilizați lista de mai jos pentru a ajuta profesorii să autoevalueze punctele forte, dar și pe cele care mai trebuie dezvoltate, pe măsură ce promovează SEL prin învățare la distanță și sarcini de lucru acasă.
Pentru toate vârstele:
 Mă adresez elevilor în mod individual și le comunic faptul că le apreciez contribuția.
 Discut cu elevii subiecte care sunt importante pentru ei, pentru a le arăta că sunt remarcați și importanti şi
îmi pasă de fiecare.
 Facilitez întâlniri de clase virtuale, site-uri web sau forumuri de colaborare sau alte activități de consolidare
a comunității, pentru cultivarea unui sentiment de legătură și apartenență personală.
 Activitățile și proiectele de învățare se leagă de experiențele trăite de elevi şi subiectele care sunt importante
pentru ei.
 Activitățile de învățare activează conștiința de sine și socială a elevilor, determinându-i să îşi identifice
sentimentele, să reflecteze asupra experiențelor lor și să discute subiectele cu membrii familiei sau cu colegii.
 Activitățile de învățare țin seama de identitățile și culturile diverse ale elevilor, iar elevii au oportunități de a împărtăși și de a afla amănunte despre viața celorlalți.
>> continuarea pe pagina următoare
    GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
11 © 2020 CASEL All Rights Reserved
 








































































   9   10   11   12   13