Page 12 - Demo
P. 12

 Puneţi în practică:
Autoevaluarea profesorului: SEL prin învățare la distanță
În special pentru elevii din clase primare terminale (clasa a 3-a, clasa a 4-a) şi din gimnaziu:
 Coordonez activități de învățare în care elevii sunt capabili să se angajeze în discuții în grupuri mici, să coopereze și să rezolve problemele cu colegii.
 Sarcinile includ întrebări deschise pentru a pune în evidență gândirea elevilor și pentru a-i determina să îşi elaboreze răspunsurile.
 După finalizarea unui proiect, elevii reflectează asupra a ceea ce a făcut ca munca lor să aibă success, sau să fie provocatoare, și realizează un plan de îmbunătățire.
 Solicit și primesc în mod regulat feedback de la elevi despre cum decurge învățarea la distanță și cum ar putea fi îmbunătățită.
 • Colectați și acționați corespunzător vis-à-vis de datele privind elevii care nu se implică, sau sunt mereu absenți. Una dintre cele mai importante sarcini din timpul tranziției la noul an școlar va fi sprijinirea fiecărui elev, în special pe aceia ale căror nevoi nu au fost îndeplinite pe deplin înainte de COVID-19. Pentru elevii care nu au participat în mod regulat la cursuri, dezvoltați un plan care să abordeze cauzele fundamentale ale absenței lor și să încurajeze familiile și partenerii comunității să maximizeze contactul individual și consolidarea relațiilor. Aceasta poate include revizuirea politicilor și practicilor existente care pot avea un impact inechitabil sau dăunător asupra elevilor, cum ar fi practicile de disciplinare punitive sau de excludere care pot contribui la dezinteresul elevilor, sau le pot produce noi traume.
    Puneţi în practică:
Analiza datelor despre tranziție prin Lentilele Echității
Analizați periodic datele ce vizează progresul, cu privire la modul în care deciziile din timpul tranziției au impact asupra echității și a rezultatelor. Ar putea fi o idee buna să consultați date precum:
– Interviuri sau sondaje realizate cu elevii, familiile și personalul școlii (răspunsurile acestora, precum și informații despre cei care nu au răspuns).
– Discutați cu familiile – cine a fost, și cine nu a fost contactat cu succes de personalul școlii, cine a accesat și cine nu a accesat sprijinul care a fost disponibil, cum ar fi consilierea, distribuirea de tehnologie etc.
– Prezența elevilor la ore, implicarea și efectuarea învățării la domiciliu.
De asemenea, separați aceste date în funcție de subgrupurile existente în comunitatea școlară.
Utilizați un protocol de reflecție a datelor sau luați în considerare următoarele întrebări pe măsură ce echipa dumneavoastră află tot mai multe din aceste date:
– Ce observați în aceste date, inclusiv orice diferențe / discrepanțe între grupuri, care pot indica inegalități în procesele de tranziție școlară și raportarea la sprijinul disponibil?
– Ce informații suplimentare v-ar putea ajuta să interpretați aceste date? Luați în considerare cine nu este reprezentat corect (opiniile și experiențe nu le sunt reprezentate) și orice prejudecăți sau vreun unghi mort care ar putea exista, pe măsură ce interpretați datele. Adesea, având şi perspectivele elevilor, putem înțelege mult mai bine datele.
– Ce sugerează datele despre cât de bine răspunde sprijinul social și emoțional la nevoile tuturor elevilor, familiilor și personalului școlii în timpul acestei tranziții?
– Cum putem face schimbări sau inova, pentru a răspunde mai bine nevoilor, a asigura resurse și sprijin echitabil și a monitoriza impactul tranziției asupra rezultatelor elevilor?
      GHID INIŢIAL DE ECHILIBRARE A CAPACITĂŢII DE ÎNVĂŢARE SOCIALĂ ŞI EMOŢIONALĂ PE MĂSURĂ CE VĂ PREGĂTIŢI SĂ REDESCHIDEŢI COMUNITATEA ŞCOLARĂ
12 © 2020 CASEL All Rights Reserved
 












































































   9   10   11   12   13