Page 2 - LQ_COVID-19: Orientari pentru profesori
P. 2

    Comunicarea audio-video
Majoritatea profesorilor pot utiliza instrumentele digitale care au conţinut audio-video pentru a comunica cu elevii lor. Serviciul de conferinţe audio-video și alte platforme asemănătoare le permit elevilor să folosească conţinutul audio-video pentru a interacţiona cu profesorii și colegii lor. De asemenea, platformele pentru conferinţe le permit utilizatorilor să își împartă ecranul cu alţii. Majoritatea platformelor au funcţii utile, cum ar fi galerie foto, chestionare și posibilitatea de a trimite mesaje. Unele dintre acestea chiar le permit utilizatorilor să „bată la ușă” sau „să ridice mâna” dacă doresc să vorbească.
Mesageria și alte forme de comunicare scrisă
Mulţi profesori pot folosi doar instrumentele digitale care limitează interacţiunea profesor-elev și elev- elev la mesaje și alte forme de comunicare scrisă. Aceste instrumente ar putea cuprinde forumuri de discuţii online, posibilităţi de trimitere a mesajelor și email. Indiferent daca aveţi acces la comunicarea audio-video sau nu, să vă implicaţi elevii într-o discuţie online este o metodă eficientă de încurajare a gândirii critice, de reflecţie profundă și de descoperire a sentimentului de apartenenţă la clasă. Într-o discuţie online, elevii răspund unei cerinţe în scris folosind chat-ul sau forumul de discuţii. Răspunsul fiecărui elev poate fi văzut de întreaga clasă. Elevii se angajează apoi în discuţie răspunzând la cel puţin două dintre subiectele abordate de colegii lor.
  Formarea unei comunități de învățare centrate pe relaționare pentru siguranță și suport
Acum, mai mult ca niciodată, profesorii trebuie să formeze și să susţină o comunitate de învăţare centrată pe relaţionare- un loc în care fiecare membru să se simtă văzut, auzit, cunoscut, valorizat și apreciat. Acest lucru este valabil în special pentru elevii care se confruntă cu traume.
Următoarele practici descriu modalităţi de formare și susţinere a unei comunităţi de învăţare centrate pe relaţionare care oferă siguranţă și sprijin elevilor.
Pentru unii elevi școala a fost locul în care au creat legături, s-au simţit în siguranţă și au întâlnit adulţi grijulii care i-au întâmpinat și i-au sprijinit în fiecare zi. Datorită faptului că școala s-a mutat în mediul online pentru mulţi elevi, crearea unui spaţiu sigur este un lucru la fel de important într-o comunitate de învăţare online ca într-o clasă la școală.
    PREVEDEREA NORMELOR Datorită faptului că învăţământul la distanţă este ceva nou pentru mulţi profesori și elevi, este important să fie prevăzute norme clare cu privire la modul în care gândurile, sentimentele, preocupările și informaţiile sunt împărtășite. Mai precis, conștientizaţi faptul că COVID-19 creează traumă prin definiţie, ceea ce necesită orientări pentru a menţine spaţiile de învăţare sigure, primitoare și receptive în permanenţă. Luaţi în considerare următoarele aspecte atunci când stabiliţi normele pentru ora dumneavoastră la distanţă:
• TRANSPUNEŢI NORMELE DE LA CLASĂ Transpuneţi normele de la ora din școală la ora online pentru a oferi coerenţă, caracter previzibil și confort pentru ceea ce am putea numi „conversaţie
  Lions Quest este un program de învăţare socio-emoţională al Lions Clubs International Foundation. 2
























































































   1   2   3   4   5