Page 3 - LQ_COVID-19: Orientari pentru profesori
P. 3
intensă”. De exemplu, dacă normele de la clasa dumneavoastră cuprind de obicei așteptări ca elevii să fie amabili și respectuoși unul cu altul, aplicaţi acest lucru și în cadrul clasei online. Amintiţi-le elevilor să fie respectuoși și să vorbească pe rând, la fel ca la școală. Dacă elevii comunică între ei prin mesaje sau email, amintiţi-le că mesajele lor scrise sunt similare discuţiilor din clasă.
• REFERIŢI-VĂ LA NORME ÎN MOD FRECVENT Referiţi-vă la norme în mod frecvent, la fel cum aţi proceda în sala de clasă.
• MÂINI VIRTUALE ÎN AER În funcţie de tehnologia pe care o folosiţi, încercaţi să le oferiţi elevilor o modalitate de a ridica mâna virtual când doresc să vorbească. Unele platforme pentru conferinţe le permit participanţilor „să bată la ușă” sau „să ridice mâna” dacă doresc să vorbească.
• POLITICA DISTRICTULUI DUMNEAVOASTRĂ DE UTILIZARE ONLINE Dacă este disponibilă, prezentaţi politica districtului dumneavoastră de utilizare online, referindu-vă la ceea ce poate
fi aplicat ca regulă pentru ora dumneavoastră online. Amintiţi-vă că majoritatea elevilor nu sunt familiarizaţi cu mijloacele de comunicare online în afara scopurilor sociale. Va fi necesar să fie învăţaţi cum să comunice online eficient, într-un mod responsabil și respectuos, folosind mijloacele disponibile în cadrul orei dumneavoastră.
MENŢINEREA ȘI STABILIREA RITUALURILOR ȘI A OBICEIURILOR Atât stabilirea și menţinerea ritualurilor și a obiceiurilor existente, cât și stabilirea noilor ritualuri și obiceiuri vor contribui la formarea unei comunităţi de învăţare la distanţă centrate pe relaţionare și le vor permite elevilor să se simtă conectaţi din punct de vedere social și susţinuţi din punct de vedere emoţional. Luaţi în considerare următoarele aspecte atunci când stabiliţi și menţineţi ritualuri și obiceiuri:
•
•
•
• •
ÎNTÂLNIRI ZILNICE Continuaţi să aveţi întâlniri dimineaţa/seara și alte ritualuri zilnice în timpul orei dumneavoastră online. Astfel, elevii vor observa legătura dintre ora de la școală și ora online. De asemenea, în acest mod elevii vor avea timp la dispoziţie pentru a lua legătura cu dumneavoastră și cu ceilalţi colegi și pentru a exprima ce simt și ce gândesc, fapt care ar oferi posibilitatea de a nu se mai gândi exclusiv la pandemia de COVID-19.
CONCENTRAREA ASUPRA UNOR ÎNTREBĂRI ZILNICE Îndreptarea atenţiei asupra unor întrebări zilnice le va da elevilor ocazia să se implice în discuţii serioase. Puneţi o întrebare zilnic elevilor dumneavoastră și apoi încurajaţi-i să comenteze răspunsurile a cel puţin doi colegi. De asemenea, le puteţi cere elevilor dumneavoastră să formuleze propriile lor întrebări.
PRACTICILE VIRTUALE „ÎN CERC” Practica „în cerc” este o metodă dovedită, bazată pe cercetare, prin care se poate obţine un nivel înalt de siguranţă la clasă, încredere și respect. Deși elevii nu stau în cerc, ca în sala de clasă, sentimentul este același și elevii sunt implicaţi într-un ritual familiar.
GRUPURI MICI Utilizaţi instrumentele unei conferinţe video pentru a vă întâlni în grupuri mai mici, la fel ca în sala de clasă. Continuarea întâlnirilor în grupuri mici va recrea sentimentul de apartenenţă la comunitate.
OBICEIURI DISTRACTIVE Dacă școala dumneavoastră are obiceiuri cum ar fi „Vinerea distractivă”
Lions Quest este un program de învăţare socio-emoţională al Lions Clubs International Foundation. 3