Page 4 - LQ_COVID-19: Orientari pentru profesori
P. 4

    sau „Antrenează-te miercuri”, modificaţi-le pentru a putea fi aplicate și în mediul online. Luaţi în calcul activităţile propuse de elevi și folosiţi galeria de pe platformele pentru conferinţe care le permit tuturor să se vadă în timp ce rezolvă exerciţii sau sunt în pauză. Folosiţi sondajele sau alte caracteristici ale chat-ului pentru ca elevii să vadă și comentariile colegilor.
• OBICEIURI NOI Permiteţi-le elevilor să folosească YouTube sau TikTok pentru a posta
video-uri amuzante în siguranţă. Aceasta este o altă modalitate de a forma o comunitate și de a le oferi elevilor o variantă de conexiune. De exemplu, dacă un elev își serbează ziua de naștere, colegii pot posta video-uri amuzante cu mesaje de „La mulţi ani!”.
Predați, modelați și consolidați competențele de învățare socio-emoțională
Abilităţile de învăţare socio-emoţională sunt esenţiale pentru dezvoltare și progres în vremuri dificile. Următoarele orientări prezintă metode de predare, modelare și consolidare a anumitor competenţe ca răspuns la nesiguranţa și stresul cauzate de COVID-19.
Pe lângă modul de predare, modelare și consolidare a acestor competenţe în cadrul orei dumneavoastră la distanţă, este important să vă amintiţi că simţiţi și efectele negative ale pandemiei de COVID-19. Este important să aveţi grijă de dumneavoastră. În acest mod vă veţi proteja sănătatea și vă veţi determina elevii să adopte aceeași atitudine. Gândiţi-vă la ce trebuie să faceţi pentru a avea grijă de dumneavoastră din punct de vedere emoţional, social, fizic și psihologic pentru a fi în formă optimă pentru elevii dumneavoastră. Mâncaţi sănătos, odihniţi-vă mult, alegeţi câteva practici de meditaţie pentru a vă elibera de stres, exersaţi, ţineţi un jurnal, ţineţi legătura cu ceilalţi în mediul virtual și implicaţi-vă în alte activităţi care contribuie la starea dumneavoastră de bine. Organizaţi întâlniri virtuale cu colegii pentru a vă împărtăși preocupările, pentru a stabili legături și pentru a vă sprijini unul pe celălalt.
Cunoașterea de sine
DEMONSTRAŢI PREZENŢA CONȘTIENTĂ Când nivelul de stres,
anxietate, teamă și furie crește, elevii trebuie să știe că profesorii
din viaţa lor sunt prezenţi, disponibili și gata să le ofere informaţii
exacte și sprijin atunci când aceștia au nevoie. Adoptarea unei
atitudini iubitoare, non-judicative, interesate și calme are un
impact pozitiv deoarece elevii au tendinţa de a se oglindi în acest
comportament. Când ești un ascultător empatic, răbdător, prezent,
grijuliu, curios, interesat cu adevărat, elevii vor simţi că dorești să te implici și se vor simţi în siguranţă să ţi se destăinuie. Acestea sunt comportamente care pot fi întâlnite atât în cadrul unei ore la distanţă, cât și într-o sală de clasă la școală.
CONECTAŢI-VĂ CU ELEVII ȘI AFLAŢI CE GÂNDESC ȘI CE SIMT Interesaţi-vă cu blândeţe despre ce se petrece în viaţa elevilor dumneavoastră. Invitaţi-i să își împărtășească gândurile și sentimentele și să își spună propriile povești. Unii elevi vor fi deschiși, alţii vor trebui să fie încurajaţi să vorbească. Este de un real folos să definiţi și să exemplificaţi împărtășirea în siguranţă a gândurilor și a sentimentelor prezentând situaţia dumneavoastră și nu a celor care nu sunt prezenţi. Discutaţi cu cei pe care îi
    Cunoașterea de sine:
• identificarea emoţiilor
• recunoașterea punctelor
  forte
• construirea încrederii în
sine
• auto-eficacitatea
  Lions Quest este un program de învăţare socio-emoţională al Lions Clubs International Foundation. 4











































































   2   3   4   5   6