Page 7 - LQ_COVID-19: Orientari pentru profesori
P. 7

    dumneavoastră pentru a vă asigura că aţi înţeles ce au dorit să spună și acordaţi-le șansa de a explica din nou ceea ce au avut de spus dacă nu aţi înţeles. Astfel, veţi crea o legătură bazată pe încredere și siguranţă emoţională cu elevii dumneavoastră. Încurajaţi-i să fie mai empatici unii cu alţii, ei observând, la rândul lor, caracterul dumneavoastră empatic. Spuneţi-le că observaţi comportamentul lor empatic.
ÎNVĂŢAŢI-I SĂ FORMULEZE PERSPECTIVE Discutaţi cu elevii dumneavoastră despre vastele experienţe pe care oamenii le au în timpul pandemiei de COVID-19. Unii oameni au fost concediaţi sau neplătiţi, în timp ce alţii lucrează sau fac cursuri de acasă. Sunt și alţii care își riscă viaţa în prima linie. Mulţi sunt nesiguri asupra viitorului. Ajutaţi-vă elevii să aibă perspective asupra diferitelor realităţi cu care se confruntă și să fie empatici și înţelegători.
ÎNVĂŢAŢI-I CUM SĂ EVITE STEREOTIPURILE, PREJUDECĂŢILE, DISTORSIUNILE ȘI EVAZIUNEA
Evidenţiaţi importanţa evitării stereotipurilor, a prejudecăţilor, a distorsiunilor și a ţapilor ispășitori. Pe timp de criză, unele persoane devin ţinta celor care caută ţapi ispășitori din cauza stereotipurilor, a prejudecăţilor, a distorsiunilor și a dezinformărilor. Discutaţi despre diferenţa dintre fapte și opinii și despre necesitatea strângerii informaţiilor înainte de formarea părerilor.
REMEDIAŢI PE LOC COMPORTAMENTUL PĂRTINITOR ȘI CARE RĂNEȘTE Este important să luaţi atitudine împotriva limbajului și a comportamentului prejudiciat, distorsionat, evaziv, care rănește, ori
de câte ori observaţi o astfel de situaţie. În vremuri stresante, numărul comentariilor bazate pe ură și numărul incidentelor crește, așa că întrerupeţi-le înainte să se amplifice. Folosiţi enunţuri de acest tip dacă un elev este părtinitor sau rănește: Când ai vorbit urât despre colegul nostru, m-am întristat pentru că am observat cum i-ai rănit sentimentele. Te rog să nu mai faci asta niciodată.
Dacă observaţi că aveţi anumiţi elevi care sunt învinovăţiţi pentru existenţa pandemiei COVID-19 sau pentru alte probleme subiective, prezentaţi această situaţie directorului școlii. Școlile, comunităţile și familiile trebuie să transmită un mesaj general comunităţii, explicând că distorsiunile și căutarea ţapilor ispășitori nu vor fi tolerate. Amintiţi elevilor să îi sprijine pe cei care sunt hărţuiţi sau care devin ţinta atacurilor.
     Abilități de relaționare
CREAŢI OPORTUNITĂŢI PENTRU INTERACŢIUNE SOCIALĂ ȘI
REFLECŢIE Elevii doresc să interacţioneze din punct de vedere
social cu profesorii și colegii lor și acest lucru nu a fost posibil
din cauza distanţării sociale, a închiderii școlii și a necesităţii de
a sta acasă. Dacă este implementat corect, angajamentul social
poate fi realizat și în cadrul procesului de învăţare la distanţă.
Angajamentul social poate avea diferite forme în funcţie de modul în care școala dumneavoastră aplică învăţământul la distanţă. Platformele pentru conferinţe le permit elevilor să folosească mijloace audio- video pentru a interacţiona cu dumneavoastră și cu ceilalţi, în timp ce alte sisteme de învăţare limitează interacţiunea profesor-elev și elev-elev la mesaje și alte forme de comunicare scrisă. Amintiţi-le elevilor să fie respectuoși și să vorbească pe rând, la fel cum ar face în sala de clasă. Dacă elevii comunică unii cu alţii prin mesaje sau email, amintiţi-le că ceea ce scriu este același lucru cu ceea ce spun în clasă. Luaţi în
 Abilităţi de relaţionare:
• comunicarea
• angajamentul social
• construirea relaţiilor
• munca în echipă
  Lions Quest este un program de învăţare socio-emoţională al Lions Clubs International Foundation. 7














































































   5   6   7   8   9