Page 62 - Demo
P. 62

                                                                                                                                                                                                          Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 55
încredere să rezolve problema în mod constructiv. Expuneți în clasă Proiectabilul Hărțuirea este nocivă (NARM).
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce este comportamentul de hărțuire? Care sunt situațiile normale de conflict?
De ce este important să înțelegi dacă ești sau nu hărțuit înainte de a răspunde unei situații? Cum te-ai simțit în trecut când trebuia să decizi dacă aveai de-a face cu comportamente de hărțuire sau de non-hărțuire?
Cum crezi că te poate ajuta în viața reală înțelegerea modalității de a răspunde mai bine unei situații de hărțuire? Cum te vor ajuta aceste informații să fii un coleg/o colegă mai bun(ă) la școală sau la serviciu?
 Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre modalități de a răspunde cazurilor de hărţuire.
             Ce este comportamentul de hărţuire?
De ce este important să înţelegi dacă ești sau nu hărţuit, înainte de a răspunde unei situaţii?
Cum crezi că te poate ajuta în viaţa reală înţelegerea modalităţii de a răspunde mai bine unei situaţii de hărţuire?
                                              Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 56
62 Capitolul 3
Lecţia 5 55
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
  AplicareÎn timpul acestei săptămâni ia în considerare comportamentele pe care le-ai văzut la școală, pe reţelele de
socializare și în comunitate. Fiind capabil(ă) să identifici diferite tipuri de comportamente vei putea să-ţi dezvolţi abilităţi sociale pozitive. Răspunde la următoarele întrebări despre comportamentele observate. Dacă ai observat comportamente de hărţuire, contactează un adult.
Exemplifică o situaţie în care doi oameni au folosit un comportament non-hărţuire. Care a fost comportamentul? Cum ai știut că nu este vorba de hărţuire?
Ai fost îngrijorat recent din cauza unui comportament de hărţuire pe care l-ai observat? Cum ai reacţionat? Cum te-ai simţit, fiind martor la respectivul comportament?
A existat vreo situaţie în care ai fost implicat(ă) într-o situaţie non- hărţuire? Erai conștient de acest lucru atunci?
56 Capitolul 3
              A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca pe parcursul acestei săptămâni să ia în considerare comportamentele pe care le-au văzut la școală, pe rețelele de socializare și în comunitate. Spuneți-le că, dacă observă comportamente de hărțuire, trebuie să contacteze un adult. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați dacă răspunsurile scrise ale elevilor în sondajul de hărțuire precizează capacitatea acestora de a identifica comportamente de hărțuire și non-hărțuire.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine aplică elevii ce au învățat despre comportamentele de hărțuire și cât de eficient le răspund acestora.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧󰈇󰇯ș! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze un afiș pentru a-l expune deasupra cutiei „Spune STOP hărțuirii” și în care să explice ce este hărțuirea și cum poate fi identificată. Afișul trebuie să atragă atenția și să furnizeze un ghid rapid
de referință pentru elevii care au fost martorii unui act de hărțuire, dar care se simt nesiguri dacă să-l raporteze sau nu.
Aju󰇹ă-i p󰇪 󰈜󰇰ți󰇮!
DEZVOLTARE
       Cre󰇪󰈜󰈃ă o l󰇮󰇷󰇺ă!
ETAPADEAPLICARE. Cereți-leelevilorsălucrezeîmpreunăpentruacreaun „Loc al Păcii” în clasă. Cereți-le elevilor să găsească idei și să creeze un plan. Înainte de a face listele, cereți elevilor să se gândească la cele cinci simțuri și la ce fel de imagine, miros, sunete, senzații și gusturi le conferă alinare/liniște. Încurajați elevii să integreze respectivele obiecte pe cât posibil în spațiul clasei.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să lucreze în grupuri mici pentru a dezvolta un plan pentru o linie telefonică a actelor de hărțuire. Planul trebuie să includă o propoziție care să explice scopul liniei telefonice, un ghid pentru cei care răspund la telefon și un afiș ca reclamă pentru linia telefonică.
Pre󰈃󰇮󰈡tă!
ETAPADEAPLICARE. Cerețigrupurilorsăcreezeoprezentarepentruprofesori în care să explice scopul cutiei „Spune STOP hărțuirii” și care să-i convingă să creeze una pentru clasa lor. Membrii grupului trebuie să înceapă prin a crea împreună o strategie. Apoi, jumătate din grup poate lucra la crearea prezentării, iar cealaltă jumătate pregătește materialele printate.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?





















































   60   61   62   63   64