Page 63 - Demo
P. 63

                        DEZVOLTARE SOCIALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
3.6
comportamentelor de hărțuire?
Gestionarea conflictelor care implică comportamente de hărțuire este un factor important în formarea relațiilor pozitive și a abilităților sociale necesare acestui proces.
  Cum răspundem
    D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se axează pe
abilități de a răspunde în mod adecvat situațiilor de
hărțuire și non-hărțuire și de dezvoltare a relațiilor.
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.5.2 și
recapitulați acronimul NARM. Cereți unor voluntari
să explice cum fiecare parte a acronimului definește
comportamente de hărțuire. Implicați elevii într-o
discuție despre diferite tipuri de comportamente de
hărțuire, amintindu-le că este important să decidă
prima dată dacă acest conflictul presupune comportamente de hărțuire sau nu.
ÎNTREBAȚI: Cum puteți face diferența între comportamente de hărțuire și non-hărțuire?
Confirmați că tachinarea, neînțelegerea sau conflictele normale pot fi uneori confundate cu hărțuirea. Amintiți-le că pot folosi acronimul NARM pentru a identifica comportamente de hărțuire. Explicați-le că vor învăța modalități diferite de a face față situațiilor de hărțuire în mod eficient.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le elevilor că vor învăța cum să răspundă în mod eficient
comportamentelor de hărțuire.
Introduceți cum răspundem comportamentelor de hărțuire și folosirea mesajelor de tipul Ce?, De ce?, Cum?
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.6.1 și spuneți elevilor că informațiile se găsesc și în Jurnalul elevului. Citiți cu voce tare informațiile de
pe proiectabil. Faceți pauză după fiecare idee pentru a
da detalii.
Modalități de a răspunde comportamentelor de hărțuire
• Păstrează-ți calmul și respiră adânc.
SPUNEȚI: Este ușor să luați o decizie când sunteți relaxați. Aceasta este o modalitate bună de a răspunde oricărei situații stresante.
• Ignoră comportamentul și mergi mai departe.
SPUNEȚI: Uneori este destul să mergeți mai departe, să vă îndepărtați de
situația de hărțuire.
   3.5.2
Hărţuirea este nocivă (NARM)
                     Nocive
Acţiuni sau cuvinte Repetate
Mai mult decât o dată, pentru a face rău cu bună știinţă sau a controla altă persoană
 © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       3.6.1
Modalităţi de a răspunde comportamentelor de hărţuire
l Păstrează-ţi calmul și respiră adânc. l Ignoră comportamentul și mergi mai
departe.
l Cere ajutorul unui adult. l Fii însoţit de prieteni.
l Transmite un mesaj de tipul „Nu mă deranja!”
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                          • Cere ajutorul unui adult.
Lecția 6 63
ABILITĂȚI: comunicarea, rezolvarea conflictelor, a cere ajutorul
MATERIALE
✔ Proiectabilul de conectare 3.5.2 ✔ Proiectabilul de conectare 3.6.1 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica comportamente de hărțuire și sentimente asociate hărțuirii;
✔ demonstra cinci acțiuni eficiente de a face față hărțuirii.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au învățat să rezolve conflicte în mod eficient și să formeze relații pozitive.
 ANUL ACESTA, elevii învață să formeze relații empatizând cu ceilalți și respectând diversitatea.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăța strategii eficiente de a face față intimidării și comportamentelor de hărțuire.
P
Pl
l
a󰇳
a
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
󰇳󰇮
 Activitate de conectare
Activitate de conectare
    
























   61   62   63   64   65