Page 64 - Demo
P. 64

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să se implice în Campania lor de prevenire a hărțuirii expunând afișele create în bibliotecă, supermarketuri sau în alte locuri publice. Încurajați elevii să vorbească despre campania lor cu oamenii pe care îi întâlnesc atunci când expun afișele. Asigurați-vă că elevii expun afișele doar în locurile în care li se permite.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să împărtășească
ce au învățat despre cele cinci răspunsuri pentru acte de hărțuire cu un membru al familiei. Vor discuta împreună părerea membrului familiei în legătură cu fiecare răspuns și vor împărtăși situații în care au
fost implicate comportamente de hărțuire în care unul dintre răspunsuri ar fi fost de ajutor. Dați-le acasă
fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Răspunsuri pentru comportamentele de hărţuire.
Aplicații
interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să creeze un dispozitiv mnemonic care să-i ajute să-și amintească cele cinci răspunsuri și alte detalii importante pe care le-au învățat în această lecție. Încurajați elevii să fie creativi și să țină minte că aceasta este o unealtă folositoare pentru a-și aminti cu ușurință diferite modalități prin care pot răspunde comportamentelor de hărțuire.
ARTE. Cereți-le elevilor să folosească dispozitivele mnemonice create pentru a realiza desene. Aceste desene vor promova conștientizarea în ceea ce privește actele de hărțuire și prevenirea lor. Dacă este posibil, expuneți desenele în cantina sau pe culoarele școlii.
SPUNEȚI: Nu merită să vă răniți. Întotdeauna spuneți unui adult dacă vă simțiți amenințați.
• Fii însoțit de prieteni.
SPUNEȚI: Prietenii din jurul vostru vor descuraja majoritatea hărțuitorilor.
• Trimite un mesaj de tipul Ce?, De ce?, Cum?
SPUNEȚI: Spuneți hărțuitorului CE vă deranjează și DE CE vă deranjează. Apoi spuneți-i CUM își poate schimba comportamentul pentru ca voi să vă simțiți mai bine.
Mesajul de tipul Ce?, De ce?, Cum? este unul dintre cele mai importante abilități de comunicare în situații dificile. Aceste mesaje trebuie folosite în situații de hărțuire, doar dacă elevii se simt în siguranță. În situații de non-hărțuire, acest tip de mesaj este modalitatea adecvată de răspuns.
Exemplificați cum răspundem comportamentelor de hărțuire
Exemplificați cea mai bună modalitate de a răspunde comportamentelor de hărțuire, împărtășind o poveste care a avut loc în trecut. Descrieți cum ați răspuns prima dată folosind o metodă neadecvată situației, dar apoi ați găsit o metodă mai eficientă.
SPUNEȚI: În clasa a V-a eram în echipa de fotbal a școlii. O perioadă,
în timpul antrenamentelor, un coleg s-a tot luat de mine, de felul în care arătam și de ceea ce spuneam. La un moment dat, m-am săturat și i-am spus antrenorului. Apoi, colegul nu a mai vorbit cu mine deloc și nici alți colegi de-ai noștri. Nu m-am simțit mai bine de vreme ce trebuia să jucăm împreună tot sezonul. Hărțuirea s-a oprit, dar nu a fost cea mai bună metodă de a-i face față. Curând, mi-am dat seama că era mai bine dacă vorbeam eu cu el și îi spuneam că acest comportamentul al lui mă rănea. Am folosit mesajul de tipul Ce?, De ce?, Cum? și a fost uimitor! Imediat ce i-am spus de ce mă deranja comportamentul lui, mi-a explicat că se simțea amenințat de mine pentru
că jucam fotbal mai bine decât el. De atunci, am devenit prieteni și restul sezonului a fost chiar distractiv.
ÎNTREBAȚI: Cum e posibil că uneori o modalitate de a răspunde unei situații dificile poate face ca situația să devină și mai dificilă?
   E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    64 Capitolul 3
Explicați activitatea de a răspunde comportamentelor de
hărțuire
Explicați-le elevilor că vor lucra în grupuri mici pentru a revizui răspunsurile lor de pe pagina Exersare de la Lecția 5 și le vor îmbunătăți, folosind unele abilități noi pe care le-au învățat astăzi, în legătură cu modul de a răspunde comportamentelor de hărțuire și non-hărțuire.
Elevii exersează modalități de a răspunde comportamentelor de
hărțuire și non-hărțuire
Invitați perechile de la lecția anterioară să se alăture unei alte perechi pentru a forma grupuri de patru elevi. Amintiți-le să folosească Normele de grup și numiți un Lider, un Reporter, un Arbitru și un Membru de grup. Cereți-le elevilor să se întoarcă la pagina Exersare de la Lecția 5 din Jurnalul elevului și să lucreze împreună pentru
a scrie noi răspunsuri pentru fiecare situație. După ce toate grupurile au terminat, cereți Reporterilor să împărtășească răspunsurile grupului cu clasa. Rezumați lecția, spunând că învățarea modalităților de a răspunde adecvat situațiilor de hărțuire și de non-hărțuire dezvoltă încrederea și curajul în cadrul relațiilor și al

































































   62   63   64   65   66