Page 66 - Demo
P. 66

                           DEZVOLTARE SOCIALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
3.7 Cumfacemfață comportamentelor de hărțuire?
Toată lumea implicată în situații de hărțuire are sentimente și are nevoie de ajutor. Prin învățarea abilității de a empatiza cu cei implicați în situații de hărțuire – victimele, martorii și cei care folosesc comportamente de hărțuire – elevii obțin perspectiva necesară pentru a răspunde comportamentelor de hărțuire în moduri pozitive.
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T E A 1
Spuneți-le copiilor că astăzi se vor axa pe abilitatea de comunicare și aplicarea
acesteia atunci când răspund adecvat comportamentelor de hărțuire. Spuneți-le că abilitatea de a ține piept comportamentelor de hărțuire în moduri pozitive necesită
atât empatie, cât și curaj. Amintiți-le elevilor că deja au învățat modalități de a face
față comportamentelor de hărțuire, iar astăzi vor consolida ce au învățat până acum. Explicați că un răspuns pozitiv poate îmbunătăți situațiile de hărțuire prezente și viitoare. Cereți-le elevilor să se gândească la situații în care au folosit comportamente de hărțuire, în care au fost hărțuiți sau au fost martorii unui act de hărțuire.
ÎNTREBAȚI: Ce credeți că face diferența între un răspuns pozitiv și unul negativ într-o situație de hărțuire?
Cereți-le elevilor să se ridice și să formeze perechi pentru
a discuta răspunsul la această întrebare. Adunați câteva
răspunsuri de la voluntari. Spuneți-le că empatia face
diferența dintre un răspuns pozitiv și unul negativ
pentru orice situație. Explicați că empatia înseamnă
înțelegerea a ceea ce alți oameni simt. Toată lumea,
inclusiv persoana care folosește comportamente de
hărțuire, are sentimente și are nevoie de ajutor, astfel
empatia este un factor important al unui răspuns pozitiv pentru un comportament de hărțuire.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.7.1. Invitați elevii să acorde atenție sporită imaginilor de pe proiectabil și să se gândească cum și când au loc uneori comportamentele de hărțuire. Încurajați-i să ofere exemple de situații diferite în care au avut loc comportamente de hărțuire.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că este să fii martorul unei situații de hărțuire? Confirmați că a fi martorul unei situații de hărțuire stârnește multe emoții, inclusiv
       ABILITĂȚI: comunicarea, rezolvarea conflictelor, solicitarea ajutorului
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.7.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.7.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ înțelege ce înseamnă să simtă empatie pentru cei care hărțuiesc, pentru cei hărțuiți și pentru martorii situațiilor de hărțuire;
✔ răspunde prin acțiuni pozitive și folositoare atunci când alt elev este hărțuit/alți elevi sunt hărțuiți;
✔ aplica Promisiunea anti-hărțuire.
PROGRESUL Abilităților
           3.7.1
Unde ai văzut cazuri de hărţuire? Ce au făcut oamenii implicaţi?
                      © Dawn Shearer-Simonetti. © GordonsLife. © SolStock. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  frică, frustrare, furie, empatie și motivația de a face ceva.
C ETAPA DE CONECTARE Introduceți modelul STOP!
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.7.2 și spuneți elevilor că pot găsi informațiile respective și în Jurnalul elevului. Spuneți-le că ori de câte ori sunt martorii
unei situații de hărțuire pot folosi modelul STOP! Explicați-le că acest model îi va ajuta să îmbunătățească situația și în același timp să rămână în siguranță.
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
        3.7.2
Spune STOP hărţuirii
                      Când întâmpini o situație de hărțuire, STOP!
S: Spune unui adult!
T: Trimite semnale de dezaprobare!
O: Oferă sprijin!
P: Promite că nu vei hărţui niciodată pe nimeni!
        © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 ANUL TRECUT, elevii au folosit empatia pentru a răspunde hărțuirii.
 ANUL ACESTA, elevii demonstrează empatie și respect în prevenirea și modalitățile de a răspunde actelor de hărțuire.
 ANUL VIITOR, elevii vor
folosi modelul NARM pentru a recunoaște comportamente de hărțuire folosite într-o varietate de situații.
66 Capitolul 3
P
Pl
la
a󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de descoperire
 Activitate de conectare


































   64   65   66   67   68