Page 67 - Demo
P. 67

 S— Spune unui adult precum directorul școlii, antrenorul, profesorul, părintele sau oricare adult de încredere.
T — Trimite semnale de dezaprobare. Folosește fața și corpul pentru a arăta ce simți.
O — Oferă sprijin. Dacă ști persoana care este hărțuită și ești în siguranță, poți:
• să o inviți să plece cu tine.
• să creezi o distragere.
• să o încurajezi să spună unui membru al familiei.
P—Promite că nu vei hărțui pe nimeni.
Accentuați faptul că este important să nu intervenim când sunt implicate persoane pe
care nu le cunoaștem, dar explicați că este în ordine să ne confruntăm cu o persoană pe care o cunoaștem și în care avem încredere, atâta timp cât ne simțim în siguranță.
Exemplificați cum răspundem hărțuirii folosind modelul STOP! Exemplificați folosirea modelului STOP!, prezentând o situație de hărțuire și răspunsul
STOP! adecvat. Iată un exemplu:
SPUNEȚI: Joc fotbal cu colegii în pauză. Am invitat-o pe noua colegă din clasă să se joace cu noi, dar unul dintre prietenii mei se tot ia de ea. Pot spune că acest lucru o supără și aș vrea ca acest lucru să înceteze.
SPUNEȚI: Pentru că-i cunosc pe colegii mei, consider că sunt în siguranță dacă spun ceva. Voi arăta că sunt supărat(ă), părând a fi nefericit(ă). Apoi îi voi spune colegului care se ia de ea că trebuie să înceteze a-i mai răni sentimentele.
Expuneți o altă situație și un alt răspuns.
SPUNEȚI: Merg spre casă de la școală și văd un grup de copii mai mari decât mine încercuindu-l pe unul dintre prietenii mei. Nu-i cunosc pe copiii mai mari. Prietenul meu pare speriat, iar copiii mai mari râd de el și îl înjură.
SPUNEȚI: Mi-e frică pentru prietenul meu și știu că acești copii mai mari
nu mă vor asculta, așa că fug înapoi la școală și merg direct spre biroul directorului. Acesta se întoarce cu mine, iar copiii mai mari fug când văd un adult venind spre ei. Apoi merg cu prietenul meu acasă la el și stau cu el până se calmează și până sosesc părinții lui, pentru a le spune ce s-a întâmplat.
ÎNTREBAȚI: Ce comportamente ale modelului STOP! am demonstrat în cele două exemple?
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2 Explicați activitatea Cum răspundem actelor de hățuire?
Explicați-le elevilor că vor exersa folosirea empatiei pentru a se gândi la răspunsuri pozitive pentru diferite situații de hărțuire, creând benzi desenate.
Elevii exersează răspunsuri pentru acte de hărțuire
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri mici și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Cereți fiecărui grup să creeze benzi desenate care să ilustreze diferite situații de hărțuire pe care le-au experimentat sub o formă sau alta. Fiecare bandă desenată trebuie să includă un răspuns al modelului STOP! Încurajați elevii să discute și să ajună la o înțelegere în legătură cu răspunsurile adecvate înainte de a crea fiecare bandă desenată. După terminarea activității, întrebați elevii dacă exersarea modelului STOP! îi face să se simtă mai pregătiți să răspundă în mod pozitiv comportamentelor de hărțuire.
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să ia interviu personalului unui spital local sau unui centru de consiliere în legătură cu modul lor de a folosi empatia pentru a-i ajuta pe alții. Ce le spune empatia despre pacienții lor? Cum îi face empatia să fie mai buni în ceea ce fac?
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să discute cu
un membru de familie în care au încredere despre cum să întrerupă un comportament de hărțuire. Cereți-le să facă joc de rol cu membrul familiei pentru situații de hărțuire. Elevii
vor cere unui membru al familiei
să explice cum acesta/aceasta plănuiește să îi sprijine în legătură
cu Promisiunea anti-hărțuire pe care au făcut-o în Jurnalul elevului. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Întreruperea comportamentelor de hărţuire.
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIE PENTRU
SĂNĂTATE. Cereți-le elevilor să caute informații despre efectele durerii emoționale asupra corpului. Apoi pot face o prezentare sub forma unui afiș sau PowerPoint. Prezentările trebuie să includă o diagramă a corpului cu etichete adecvate și explicații găsite în timpul procesului de căutare a informațiilor.
MUZICĂ. Cereți-le elevilor să lucreze în perechi pentru a scrie un cântec care ajută clasa să-și amintească modelul STOP!. Dacă e posibil, permiteți elevilor să înregistreze cântecul sau să-l cânte în fața clasei.
        Lecția 7 67































































   65   66   67   68   69