Page 69 - Demo
P. 69

  4
       COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
Abilități de dezvoltare a relațiilor
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††responsabilitatea etică; ††identificarea problemei; ††analiza situației; ††rezolvarea problemei; ††luarea deciziilor.
   Cutia cu întrebări
Prezentați elevilor Cutia cu întrebări la începutul capitolului și indicați unde se află în
clasă. Spuneți elevilor că, dacă au o întrebare și nu se simt confortabil să o adreseze în clasă, pot să o scrie pe o bucată de hârtie și să o pună în cutie. Explicați că veți răspunde întrebărilor din cutie în timpul orei. Observați că fiecare lecție din acest capitol are simbolul
? Box ca să vă reamintească să răspundeți întrebărilor din Cutia cu întrebări.
   ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
ȘTAFETA SPATE ÎN SPATE. Organizați două echipe și cereți elevilor să-și găsească un partener/o parteneră în cadrul propriilor echipe. Cereți perechilor din fiecare echipă să se alinieze una în spatele celeilalte. Partenerii primei perechi din fiecare echipă care încep jocul trebuie să stea spate în spate. Plasați o minge de volei între spatele celor doi parteneri din fiecare echipă. Cu mâinile poziționate în față, perechile trebuie să ajungă la un punct stabilit dinainte aflat la aproximativ 6 metri distanță și apoi să se întoarcă la echipa lor fără să scape mingea. Perechile care scapă mingea trebuie să înceapă din nou. Prima echipă ale cărei perechi au terminat jocul încurajează cealaltă echipă pentru a termina și ea jocul.
 AM SPUS NU!
Am spus NU luni, Marți și miercuri Să spunem NU Anumitor lucruri!
Dacă o acțiune Te va răni, Refuză
A o întocmi.
Citiți următoarea poezie elevilor: Spune NU!
Și spune-o tare, Când știi
Că e o eroare.
Sper că pricepi acum
Că e vital să spui NU, Dacă acțiunea te rănește Și rău îți pricinuiește.
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
  Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 5
Capitolul 6
          O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
  PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Lecția 2: Proiectabilul „Cei cinci pași ai procesului de luare a deciziilor” Lecția 4: Coală de hârtie pentru fiecare grup de cinci elevi
Pregătire avansată pentru acest capitol
Faceți referire la fișa de informare despre droguri de pe drive-ul de resurse digitale LQ, pentru a afla mai multe despre droguri, alcool și tutun.
Lecția 1:
Lecția 4: Lecția 5:
Lecția 6:
Lecția 7:
Faceți aranjamentele necesare pentru a avea un invitat special/ invitați speciali în clasă, pentru a le vorbi elevilor despre efectele
consumului de droguri asupra familiei și a comunității. Această activitate de aplicare va necesita o oră în plus.
Faceți cópii ale fișei de informare despre droguri pentru fiecare elev. Faceți cópii ale fișei de informare despre droguri pentru fiecare elev
sau folosiți copiile de la Lecția 4.
Pregătiți o listă a drogurilor care constituie o problemă în comunitatea dumneavoastră pentru a decide temele abordate în această lecție.
Această lecție necesită două ore.
Faceți cópii ale fișei de informare despre droguri pentru fiecare elev. Găsiți exemple de scrisori eficiente, adresate editorului dintr-un ziar propriu-zis sau dintr-un ziar online.*
Găsiți exemple de felicitări de mulțumire inspiraționale.*
Faceți pregătirile necesare pentru a folosi echipament audio-video.* Faceți copii pentru fiecare elev ale versurilor cântecului
„Stand by me” a lui Ben E. King.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
Capitolul 4
 Capitolul 4 · Sănătate și prevenție 69
4
 









































   67   68   69   70   71