Page 70 - Demo
P. 70

                      SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
  4.1
Luarea deciziilor în mod responsabil
Problema drogurilor
Pentru a menține sănătatea și starea de bine a lor și a celorlalți, elevii trebuie să înțeleagă că acțiunile pozitive și negative asociate consumului de droguri, alcool și tutun pot afecta viața consumatorilor și a celor din jurul lor.
   COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Explicați-le elevilor că acest capitol se va axa pe luarea deciziilor în mod responsabil, pe opțiunile pozitive și pe evitarea consumului de droguri,
în special consumul de alcool și tutun sub vârsta legală, consumul marijuanei și al drogurilor ilegale, folosirea greșită a substanțelor obținute legal, cum ar fi medicamente pe rețetă sau cele „pe sub tejghea”. Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se axează pe abilitatea de analiză a situației, datorită asocierii
Legătura cu
    lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
                           cu efectul în lanț pe care îl are consumul de droguri, alcool și tutun asupra corpului, minții și relațiilor adolescenților. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.1.1 și cereți elevilor să se gândească la situații în care au auzit oamenii discutând despre probleme legate de droguri.
ÎNTREBAȚI: Pe cine ați auzit vorbind despre acest tip de problemă? Ce credeți că este o problemă legată de droguri? De ce sunt oamenii îngrijorați în legătură cu această problemă?
Cereți-le elevilor să se ridice și să formeze prima dată perechi și apoi grupuri de
patru elevi pentru o discuție rapidă, pornind de la întrebările de mai sus. După două minute, invitați voluntari din fiecare grup să prezinte clasei răspunsurile lor. Elevii
pot răspunde că au auzit termenul „problemă legată de droguri” în presă, la părinți, profesori sau alți tineri. Elevii vor folosi informațiile de pe proiectabil pentru a răspunde că o problemă legată de droguri este atunci când viața și corpul cuiva sunt afectate în mod negativ de consumul de droguri. Elevii vor răspunde, de asemenea, că oamenii sunt îngrijorați în legătură cu problema legată de droguri pentru că acestea afectează atât persoana consumatoare, cât și oamenii din jurul ei. Spuneți-le elevilor că vor continua să învețe despre problemele legate de droguri și despre modalitățile prin care oamenii le pot face față în mod pozitiv, în această lecție, precum și în următoarele.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Explicați felul cum consumul de droguri are efecte negative în lanț care pot răni consumatorul, familia și prietenii acestuia, comunitatea și societatea. Definiți „consumul de droguri” ca fiind consum de alcool și tutun sub vârsta legală, consumul de marijuana sau al altor droguri ilegale (heroina) și consumul incorect al substanțelor obținute legal (inhalatori) precum medicamente pe rețetă sau cele „pe sub tejghea”. Explicați cum consumul de droguri cauzează efectul în lanț. Acest efect nu rănește doar consumatorul, ci și pe cei din jurul său: membrii familiei, prietenii, oamenii din comunitate.
ÎNTREBAȚI: Cum pot răni pe alții acțiunile cuiva?
Confirmați faptul că, atunci când cineva alege să consume droguri, au loc schimbări în corpul și mintea persoanei respective. Aceste schimbări pot cauza comportamente opuse celor pe care le avea persoana de obicei și care creează probleme celor din jurul său.
4.1.1
Care este problema legată de droguri?
  l DROG: o substanţă care afectează mintea și/sau corpul.
l PROBLEMĂ: o situaţie care este dăunătoare și necesită corectare.
© Juanmonino.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
          ABILITĂȚI: analiza situației, responsabilitatea etică, identificarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.1.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ USB – fișa de informare despre droguri
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri mici
C toată clasa E grupuri mici A toată clasa
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ explica ce înseamnă problema drogurilor;
✔ analiza situații care implică consum de droguri și vor explica efectele acțiunilor pozitive și negative ale oamenilor în aceste situații.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, elevii au identificat scopuri și obiceiurile sănătoase care-i ajută să-și îndeplinească scopurile.
 ANUL ACESTA, elevii identifică și descriu efectele situațiilor care au legătură cu drogurile și opțiunile lor și ale celor din jurul lor.
 ANUL VIITOR, elevii vor lua decizii mai bune, gândindu-se la viitor.
70 Capitolul 4
P
Pl
󰇳
l
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
a
a
󰇳󰇮
Activitate de descoperire
    











































   68   69   70   71   72