Page 72 - Demo
P. 72

                                                                                                                                                                                                   Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 64
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
  Reflecţie
Ce este efectul în lanţ?
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre efectul în lanţ al consumului de substanţe adictive.
                                         De ce este important ca o persoană să se gândească la efectul în lanţ al acţiunilor sale?
                    Ce poţi face, pentru a limita rezultatele negative ale efectului în lanţ asupra oamenilor din jurul tău?
     64 Capitolul 4
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 65
Ce? Și ce dacă?
Și acum?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Faceți aranjamentele necesare pentru a invita în clasă ofițeri de poliție, asistenți sociali sau consilieri din școală sau din comunitatea locală. Invitați-i să povestească elevilor despre efectele consumului de droguri, alcool sau tutun asupra familiilor și a comunității. Cereți-le elevilor să ia notițe pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Această activitate de Aplicare va necesita o oră suplimentară.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați în timp ce elevii discută efectele în lanț ale alegerilor făcute în fiecare situație. Elevii trebuie să identifice acțiunile ca fiind pozitive sau negative, să numească oamenii afectați, să explice felul în care aceștia sunt afectați și să discute ce s-ar fi putut schimba dacă se lua o altă decizie.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile din Jurnalul elevului pentru a vă asigura că elevii au înțeles modalitățile prin care consumul de droguri, alcool sau tutun afectează familiile și comunitatea.
Ce este efectul în lanț?
De ce este important ca o persoană să se gândească la efectul în lanț al acțiunilor sale? Ce ai învățat despre potențialul negativ al efectului în lanț?
Ce poți face pentru a limita rezultatele negative ale efectului în lanț asupra oamenilor din jurul tău?
  Aplicare Ascultă invitatul/invitata cum explică efectul în lanţ al consumului de substanţe adictive. Folosește spaţiul de
mai jos pentru a lua notiţe.
 Invitat(ă):
                    Lecţia 1 65
   DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧fiș! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor ca în grupuri mici să creeze afișe care să ilustreze o reprezentare vizuală a efectului în lanț al unuia dintre scenariile de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Cereți-le să exemplifice reprezentarea vizuală
pe modelul ondulației circulare în lanț a apei. De exemplu, decizia poate fi scrisă pe o piatră, iar efectele scrise pe ondulațiile circulare ale apei, din jurul pietrei care se îndreaptă spre exterior.
Sc󰇶i󰇪 󰇼󰈡 s󰈛e󰈡󰇧r󰇯u!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze un scurt scenariu al evenimentelor unuia dintre scenariile de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Spuneți-le să creeze două încheieri - una dintre ele să exprime efecte pozitive în lanț, iar cealaltă efecte negative în lanț. Cereți-le elevilor să interpreteze scenariile în fața clasei, folosind limbajul corpului pentru a exprima cu grijă și adecvat efectele respective atât asupra consumatorului, cât și a oamenilor din jurul lui.
Gân󰈧ește! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Spuneți elevilor să aleagă un scenariu de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului și să-și imagineze că se regăsesc într-o situație similară. Spuneți elevilor să lucreze împreună cu un partener pentru a exprima ce ar face în situația respectivă.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇹󰇧󰇩󰈥l!
ETAPA DE APLICARE. Cereți elevilor să se gândească la efectele în lanț explicate de invitatul special/invitata specială. Spuneți elevilor să ia în considerare cum aceste rezultate s-ar fi putut schimba, dacă s-ar fi luat decizii mai bune. Cereți-le să creeze un tabel cu două coloane pentru a compara efectele în lanț ale evenimentului descris de invitat(ă). Cereți-le elevilor ca în coloana din stânga să scrie și să deseneze evenimentele care au avut loc și efectele asupra celorlalți. În coloana din dreapta, spuneți elevilor să scrie și să deseneze cum aceste evenimente ar fi fost diferite, dacă s-ar fi luat decizii mai bune.
             72 Capitolul 4
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?




























































   70   71   72   73   74