Page 68 - Demo
P. 68

                                                                                                                                                                                                             Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 61
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 62
Rezumați lecția, accentuând ideea că învățarea modelului STOP! îi va ajuta pe elevi să facă față eficient situațiilor de hărțuire atunci când sunt martori la școală sau în comunitate. Expuneți în clasă Proiectabilul Spune STOP hărțuirii!
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
  Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat
în această lecţie despre modalități de a ABILITĂŢI: comunicarea, rezolvarea răspunde comportamentelor de hărţuire.
conflictelor, a cere ajutorul
               Care sunt pașii modelului STOP?
Cum te poate ajuta modelul STOP să răspunzi unei situaţii de hărţuire?
Cum poţi utiliza modelul STOP pentru a ajuta persoanele pe care le cunoști?
                                                      Lecţia 7 61
A
ETAPA DE APLICARE
2 MINUTE
Ce? Și ce dacă?
Care sunt pașii modelului STOP!?
Cum te poate ajuta modelul STOP! să răspunzi unei situații de hărțuire? Crezi că acest model poate ajuta școala să fie un loc mai bun pentru a învăța?
Cum poți utiliza modelul STOP! să ajuți persoanele pe care le cunoști? Cum va ajuta folosirea empatiei ca lumea să fie un loc mai bun?
Și acum?
  Aplicare Scrie o promisiune anti-hărţuire pe parcursul săptămânii viitoare. Răspunde
Cum îţi vei exprima respectul pentru alţii? Voi
Cum vei ajuta oamenii pe care îi vezi că sunt hărţuiţi? Voi
Ce vei face dacă vezi o situaţie de hărţuire? Cui îi vei cere ajutorul? Voi
Cum te va ajuta pe tine și pe colegii de clasă promisiunea făcută pentru a opri comportamentele de hărţuire în școala ta?
la următoarele întrebări:
        Eu, , promit să Semnat,
(numele tău)
(numele profesorului tău)
     62 Capitolul 3
 Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să scrie Promisiunea anti-hărțuire. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). În timp ce elevii exersează modelul STOP!, evaluați cât de bine răspund comportamentelor de hărțuire.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați paginile Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de mult se implică elevii în crearea Promisiunii anti-hărțuire.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Ver󰇮󰈇󰇯󰈝ă ști󰇶󰇮󰇱󰈥! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să evalueze situațiile de hărțuire din câteva articole de știri pe care le-ați selectat și le-ați distribuit lor. Elevii lucrează în grupuri mici pentru a ilustra răspunsuri pozitive posibile pentru fiecare situație.
Col󰇪󰈛󰇺󰈥ază da󰇹󰇪󰇱󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să pregătească și să facă un sondaj în care să întrebe ce idei cred oamenii că ar trebui incluse într-o Promisiune anti-hărțuire. Elevii adună informațiile și le folosesc pentru a îmbunătăți propria lor promisiune.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇴󰇱󰇧n 󰈧󰈥 󰇱ecți󰇪!
DEZVOLTARE
68 Capitolul 3
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru a crea un plan de lecție care îi învață pe elevii mai mici despre conceptul empatiei și importanța sa în modul de a răspunde pozitiv comportamentelor de hărțuire și altor conflicte. Dacă e posibil, permiteți elevilor dumneavoastră să predea planul de lecție elevilor mai mici.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o b󰇶󰈢șură!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să creeze o broșură care ghidează elevii în a-și crea propriile lor Promisiuni anti-hărțuire. Broșura trebuie să conțină explicații în ceea ce privește felul în care răspunsurile pozitive, încurajatoare pot pune capăt comportamentelor de hărțuire și motivul pentru care Promisiunea anti-hărțuire încurajează răspunsurile pozitive.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
















































   66   67   68   69   70