Page 75 - Demo
P. 75

                                                                                                                                                                                                                Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Ce? Care sunt cei cinci pași ai procesului de luare a deciziilor?
Și ce dacă? De ce este important să urmezi cei cinci pași când iei o decizie?
Cum va fi afectată calitatea vieții tale în viitor știind cum să iei decizii mai bune? Dar cum va fi afectată viața celor din jurul tău?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să observe procesul lor de luare a deciziilor și să aplice cei cinci pași unei decizii-cheie. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca și activitate de completare a lecției, sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați în timp ce elevii discută dilemele. Elevii trebuie să poată anticipa consecințele diferitelor alegeri făcute de personajul principal.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine au aplicat elevii pașii procesului de luare a deciziilor în afara clasei.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 68
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 69
                           Și acum?
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre luarea deciziilor.
     Care sunt cei cinci pași ai procesului de luare a deciziilor?
De ce este important să urmezi cei cinci pași când iei o decizie?
                       Cum va fi afectată calitatea vieţii tale în viitor, știind cum să iei decizii mai bune?
      68 Capitolul 4
   Aplicare Pe parcursul acestei săptămâni scrie despre o decizie pe care a trebuit să o iei și despre felul în care
ai urmat cei cinci pași ai procesului de luare a
deciziilor.
Pasul 1: Care erau opţiunile pozitive?
Pasul 2: Ce ai anticipat pentru fiecare opţiune?
Pasul 3: Ce alegere ai făcut?
Pașii 4-5: Ce s-a întâmplat când ai acţionat pe baza alegerii făcute? Ce ai putea face diferit?
               Lecţia 2 69
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Sc󰇶i󰇪 󰇼󰈡 cân󰇹e󰈝! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să scrie un cântec sau să facă o melodie rap despre cei cinci pași ai procesului de luare a deciziilor. Toți cei cinci pași trebuie menționați clar în versuri. Invitați voluntari să cânte cântecul în fața clasei.
Sc󰇶i󰇪 󰈣 󰇵i󰇪să de 󰇹󰇪󰈜󰇺ru!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să lucreze în grupuri pentru a crea o piesă de teatru bazată pe începutul de poveste al unui elev, – unul care ilustrează un răspuns pozitiv situației prezentate și care reflectă rezultatele pozitive. Invitați grupurile să interpreteze piesa în fața clasei.
Pre󰈃󰇮󰈡tă fa󰇴󰇺󰇪l󰈥!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să aplice procesul de luare a deciziilor pentru a decide cum să răspundă unei probleme internaționale sau globale, cum ar
fi schimbarea climei sau evacuarea deșeurilor. Cereți-le să caute informații bazate pe fapte pentru a-și argumenta deciziile și pentru a le prezenta clasei.
Spe󰈛󰇺󰇧c󰈣󰇰 󰈨e m󰇧󰇶󰇯o󰈡󰇪t󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Formați perechi pentru a crea un spectacol de marionete pentru elevii mai mici, care să abordeze situații cu care se confruntă copiii de vârsta lor. De exemplu, un copil amenință că nu va fi niciodată prietenul altuia dacă el/ea nu face ce vrea primul copil. Firul poveștii trebuie să se axeze pe felul în care copiii pot lua decizii corecte în astfel de situații. Invitați elevii să creeze spectacolul într-o clasă primară.
Lecția 2 75
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
























































   73   74   75   76   77