Page 77 - Demo
P. 77

 Introduceți ecuația alegerilor pozitive
Desenați pe tablă un tabel cu două coloane - „opțiuni negative” și „opțiuni pozitive”. Cereți unui voluntar să explice înțelesul fiecărui termen. Încurajați elevii să folosească termenii discutați anterior. Scrieți idei în coloana potrivită și explicați că lecția viitoare se va axa mai mult pe importanța opțiunilor pozitive în cazul influenței de a consuma alcool și tutun.
Cereți-le elevilor să discute cu un partener ideile lor în legătură cu unele scenarii posibile care sunt rezultatul unor decizii pozitive și care au consecințe pozitive. Apoi cereți unor voluntari să împărtășească ideile cu clasa. Accentuați ideea că alegerile pozitive promovează comportamente sănătoase, sigure și responsabile, care au ca scop consecințe pozitive pentru toată lumea implicată.
Exemplificați ecuația alegerilor pozitive
Scrieți pe tablă ecuația de mai jos:
alegeri negative = comportamente negative = consecințe negative alegeri pozitive = comportamente pozitive = consecințe pozitive
Cereți-le elevilor să asculte cu atenție în timp ce dumneavoastră exemplificați folosirea ecuației pentru a face alegeri pozitive bazate pe Pașii procesului de luare a deciziilor.
SPUNEȚI: Într-o zi un prieten mi-a spus ceva jenant despre o altă persoană. Sunt tentat(ă) să împărtășesc informația, dar nu e treaba mea. Nici nu știu dacă este adevărat. Bârfa ar fi o alegere negativă pentru că ar demonstra un comportament negativ. Consecința ar implica rănirea persoanei despre care mi-a spus prietenul meu. Ar putea avea un efect negativ asupra prietenului meu și a mea pentru că atunci vom fi cunoscuți ca niște bârfitori. Care
ar fi alegerea pozitivă? Aș putea să-i spun prietenului meu că ar trebui să împărtășim cu alții informații private. Aș putea spune persoanei în cauză
că informații despre ea/el sunt cunoscute și împărtășite de alții. Oricare alegere pe care o fac, dintre cele două, demonstrează comportamentul pozitiv, respectând intimitatea persoanei în cauză. Consecințele pozitive includ protejarea sentimentelor acestei persoane și reputația prietenului meu și a mea.
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să caute online sau în presa scrisă un articol despre o decizie luată recent în comunitate. Cereți-le să identifice decizia luată și să evalueze procesul de luare a deciziei. Elevii trebuie să descrie pașii specifici urmați pentru luarea deciziei.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să împărtășească cu un membru al familiei termenii asociați procesului de luare a deciziilor pe care i-au învățat în lecția de astăzi. Încurajați elevii să invite membrul familiei să împărtășească cu el o dilemă avută și procesul de luare a deciziei aplicat de respectivul membru. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Luarea unor decizii grele.
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIE
TEHNOLOGICĂ. Cereți-le elevilor să facă o listă a modurilor în care folosesc calculatoarele, telefoanele, internetul sau alte dispozitive tehnologice. Apoi, cereți-le ca în cadrul unor grupuri
mici să discute și să identifice decizii
pe care le iau în legătură cu utilizarea acestor dispozitive. Spuneți-le să menționeze alegeri pozitive pe care
le pot face atunci când comunică prin e-mail, mesaje-text sau rețele sociale
și să se gândească la alegerile pozitive atunci când descarcă aplicații, se joacă online sau postează fotografii. Cereți-le să creeze o listă cu pași, ghid și/sau întrebări care îi vor ajuta să ia decizii în mod responsabil atunci când folosesc dispozitivele tehnologice.
STUDIISOCIALE. Cereți-le
elevilor să caute informații despre
o personalitate marcantă din istoria României și să identifice o decizie care a fost luată. Cereți-le să scrie un raport în care evaluează decizia, pașii urmați de persoana respectivă în procesul de luare a deciziei, alte alegeri posibile
și consecințe, precum și consecințele deciziei luate.
    E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Alegere pozitivă contra alegere negativă
Explicați-le elevilor că vor lucra în grupuri mici pentru a analiza o situație și pentru a explora alegerile pozitive și negative, precum și consecințele lor.
Elevii exersează diferența dintre alegerile pozitive și alegerile negative
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a împărți elevii în grupuri mici și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Numiți un Lider, un Reporter și un Arbitru. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare și să citească situația dată. Apoi, cereți-le ca în cadrul grupului să scrie o listă cu posibile alegeri pozitive și negative precum și consecințele lor. După ce grupurile au terminat activitatea, cereți Reporterilor fiecărui grup să explice procesul de diferențiere a alegerilor pozitive de cele negative.
Rezumați lecția spunându-le elevilor că învățarea procesului de diferențiere a alegerilor pozitive de cele negative consolidează abilitatea de a lua decizii în mod responsabil.
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
  Lecția 3 77
































































   75   76   77   78   79