Page 79 - Demo
P. 79

                  SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
4.4
Care sunt influențele?
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil
Conștientizarea influențelor din spatele consumului de tutun și alcool este la fel de importantă ca înțelegerea riscurilor și a efectelor lor. Cunoașterea puterii influențelor și modalitatea de a lupta împotriva lor ne ajută să luăm decizii pozitive în ceea ce privește consumul de droguri, alcool și tutun atunci când ne aflăm în situații dificile.
 D E T A P A D E D E S C O P E R I R E
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     ABILITĂȚI: rezolvarea problemei, identificarea problemei, analiza situației, comunicarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.4.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ USB – fișa de informare despre droguri
✔ Coală de hârtie pentru fiecare grup de cinci elevi
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica influențe pro și contra consumului de alcool și tutun;
✔ descrie modalități de a consolida influențele pozitive care descurajează consumul de alcool
și tutun și modalități care reduc influențele negative care încurajează consumul de droguri, alcool și tutun.
                       PROGRESUL Abilităților
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi este despre
abilitatea de a identifica probleme și abilitatea de a
neutraliza influențele negative cu care se confruntă
tinerii atunci când vine vorba de alcool și tutun.
Explicați că termenul influență înseamnă abilitatea de
a produce un efect pozitiv sau negativ asupra altora,
intenționat sau accidental. Expuneți Proiectabilul de
descoperire 4.4.1 și cereți-le elevilor să se gândească
la lucrurile care influențează comportamentele
copiilor de vârsta lor. Cereți-le să discute cu un partener/o parteneră timp de două minute despre lucrurile care influențează comportamentul celor de vârsta lor. Apoi cereți fiecărei perechi să contribuie cu idei și să le scrie pe proiectabil.
Amintiți-le că nu toate influențele sunt negative – oamenii pot fi influențați în moduri pozitive, de asemenea. Lista poate conține prieteni, membri ai familiei, membri ai comunității, experiențe personale, religie, presă, cărți, reguli și legi și chiar ideea generală a ceea este considerat a fi „normă”.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Încurajați elevii să se gândească la modalități prin care pot fi influențați de prieteni,
familie, comunitate, televiziune, filme etc. Invitați voluntari să expună clasei ideile lor.
Introduceți identificarea influențelor
Menționați din nou că termenul influență se referă la abilitatea de a produce un efect pozitiv sau negativ asupra cuiva. Accentuați ideea că acțiunile elevilor îi influențează și îi afectează pe alții, exact cum acțiunile altora îi influențează și îi afectează pe ei. Explicați că procesul de a conștientiza acest efect în lanț este factor-cheie al înțelegerii modurilor de a se proteja împotriva influențelor care conduc la consumul de droguri, alcool și tutun.
SPUNEȚI: Dacă prietenul vostru fumează, posibilitatea este mare ca și voi să simțiți presiunea de a fuma. Dacă vă dați seama că de fapt doar vă simțiți presați, vă va fi mai ușor să spuneți NU și să evitați respectiva influență în viitor.
Explicați că elevii vor învăța să identifice influențele care încurajează și care descurajează consumul de alcool și tutun. Spuneți-le că este important să răspundă în mod pozitiv influențelor negative.
Exemplificați identificarea influențelor
Exemplificați identificarea influențelor pro și contra consumului de alcool și tutun. Scrieți pe tablă următoarele titluri: „Negativ – Încurajează consumul de alcool și tutun” și „Pozitiv – Descurajează consumul de alcool și tutun”. Folosiți exemplele de mai jos ca ghid, dar furnizați propriile dumneavoastră exemple.
4.4.1
l l l l l
© Susan Chiang © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
   Lucrurile care influenţează comportamentul tinerilor sunt ...
                      Lecția 4 79
 ANUL TRECUT, elevii au învățat despre influențele și efectele consumului de tutun.
 ANUL ACESTA, elevii conștientizează influențele pro și contra consumului de alcool și tutun.
 ANUL VIITOR, elevii vor identifica, analiza și vor rezolva problemele care stau în calea realizării scopurilor lor.
P
Pl
la
a󰇳
󰇳
󰇮 󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Activitate de descoperire
  





































   77   78   79   80   81