Page 80 - Demo
P. 80

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să caute în cadrul comunității exemple de influențe pozitive și negative ș să raporteze clasei ce au găsit. Prezentările trebuie să includă sugestii pentru influențele negative găsite.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Importanţa înţelegerii influenţelor. Invitați elevii să discute cu membrii familiei despre ce au învățat în lecția de astăzi și despre felul în care ei, ca familie, pot fi influențe pozitive unii pentru alții.
Aplicații
interdisciplinare
ARTE. Invitați elevii să folosească internetul pentru a căuta și a printa avertismente în ceea ce privește consumul de tutun. Apoi, cereți-le să creeze un colaj care să conțină avertismentele respective și care să informeze oamenii despre pericolele fumatului.
ARTE LINGVISTICE. Invitați elevii să reflecteze asupra abilităților, valorilor și a atitudinilor lor. Apoi, cereți-le
să scrie un eseu despre felul în care acestea sunt conectate cu viziunile
lor în legătură cu alcoolul și tutunul și influențele din viața lor.
SPUNEȚI: Am văzut avertismentele de pe pachetele de țigări. Știu că scopul lor este de a influența oamenii să nu fumeze, pentru că avertizează asupra riscurilor consumului de tutun. Am văzut avertismente similare pe sticlele de alcool. Le voi adăuga pe cele două pe lista influențelor care descurajează consumul de alcool și tutun.
ÎNTREBAȚI: Sub care dintre titluri ați trece „participarea la un joc sportiv” și „prietenii care nu fumează”?
Confirmați că participarea la un joc sportiv și a avea prieteni care nu fumează sunt influențe pozitive. Alegerea de a participa la activități sănătoase, precum sportul, și axarea pe prietenii care implică oameni ce împărtășesc valorile noastre sunt cheile unui stil de viață sănătos.
SPUNEȚI: Văd la televizor și în filme mulți actori care fumează. Este confuz pentru că, deși mulți oameni nu fumează în viața reală, fumând în filme fac ca acest lucru să pară grozav. Actorii care fumează în filme, la televizor sunt influențe care încurajează consumul de tutun; la fel și prietenii care fumează. Voi adăuga această idee pe lista influențelor care încurajează consumul de alcool și tutun.
ÎNTREBAȚI: Sub ce titlu ați trece o revistă sau un panou publicitar care promovează alcoolul? Dar un membru al familiei care fumează?
Confirmați faptul că atât reclama la alcool, cât și un membru al familiei care fumează sunt influențe în favoarea consumului de tutun. Sugerați-le elevilor că pot răspunde
în mod pozitiv influenței unui membru al familiei care fumează, sprijinindu-l în procesul de a renunța la fumat. Amintiți elevilor că, atunci când întâlnesc reclame care încurajează comportamente nesănătoase, este important să-și amintească scopul tuturor campaniilor publicitare - promovarea unui produs pentru a fi vândut fără a lua în considerare dacă produsul este sănătos sau nu.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Răspunsurile pozitive
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    80 Capitolul 4
Spuneți-le elevilor că vor avea oportunitatea de a exersa identificarea diferitelor influențe și modul de a le răspunde. Mai precis, vor planifica modalități eficiente pentru a favoriza influențele care încurajează comportamente sănătoase și modalități de a depăși influențele care încurajează comportamente nesănătoase.
Elevii exersează cum răspund influențelor pozitive și negative
Formați grupuri de cinci elevi folosind o strategie creativă de grupare și amintiți-le de Normele de cooperare ale grupului. Numiți un Lider, un Reporter, un Secretar, un Arbitru și un Colector. Cereți Colectorilor să ia o coală de hârtie pentru grupul lor. Spuneți-le elevilor că, indiferent de influență, este important să răspundă în mod pozitiv pentru
a obține rezultate pozitive. Faceți referire la lista creată în activitatea de Conectare. Explicați-le că vor lucra în grupuri pentru a găsi modalități de a maximiza sau a minimaliza fiecare influență menționată în listă. Vor rezolva problema creând răspunsuri pozitive care reduc influența din lista „Negativ” și vor găsi modalități de a favoriza pe
cele menționate în lista „Pozitiv”. Invitați elevii să împărtășească ideile lor cu membrii grupului și cereți Secretarilor să scrie ideile pe colile de hârtie. După ce grupurile au terminat activitatea, cereți Reporterilor să împărtășească ideile grupului cu restul clasei. Exemple:
• (Maximiza) Sprijiniți prietenii sau colegii de echipă să nu consume alcool, tutun sau droguri cerându-le să semneze contracte.
• (Minimaliza) Învățați informațiile despre efectele alcoolului și ale tutunului și împărtășiți-le cu alții atunci când sunteți expuși la reclame care încurajează consumul de alcool și tutun.







































































   78   79   80   81   82