Page 81 - Demo
P. 81

                                                                                                                                                                                                          Rezumați lecția spunând elevilor că identificarea și respingerea influențelor negative din viața noastră ne va ajuta să rezolvăm probleme și să luăm decizii în mod responsabil.
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 73
                                                A
ETAPA DE APLICARE
2 MINUTE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 74
Ce? Și ce dacă?
Ce înseamnă cuvântul „influență”?
Cum te ajută identificarea influențelor să eviți substanțele adictive precum tutunul și alcoolul?
Care sunt modalitățile prin care poți fi o influență pozitivă asupra celorlalți? Cum te ajută faptul de a fi o influență pozitivă să te menții sănătos/sănătoasă și să stai departe de substanțele adictive?
Și acum?
4.4 Reflecţie ABILITĂŢI: identificarea problemei, analiza situaţiei, rezolvarea problemei,
comunicarea
Ce înseamnă cuvântul „influenţă”?
Cum te ajută identificarea influenţelor să eviţi substanţele adictive precum tabacul și alcoolul?
Care sunt modalităţile prin care poţi avea o influenţă pozitivă asupra celorlalţi?
Lecţia 4 73
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre influenţe.
                       Aplicare
Situaţia 1:
În timpul săptămânii viitoare, identifică situaţii care te influenţează/te-au influenţat în ceea ce privește consumul de tabac și alcool. Scrie mai jos
situaţiile identificate. Descrie felul în care ești influenţat/ai fost influenţat și felul în care răspunzi/ai răspuns acestor situaţii în mod pozitiv.
   Cum ești influenţat/ai fost influenţat: Cum răspunzi/ai răspuns în mod pozitiv:
Situaţia 2:
Cum ești influenţat/ai fost influenţat: Cum răspunzi/ai răspuns în mod pozitiv:
Situaţia 3:
Cum ești influenţat/ai fost influenţat: Cum răspunzi/ai răspuns în mod pozitiv:
74 Capitolul 4
                 Invitați elevii ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să acorde atenție atât influențelor pozitive, cât și celor negative din viața lor. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați înțelegerea conceptului de influență pozitivă sau negativă a elevilor și determinați cum folosesc elevii abilitatea de a rezolva probleme minimalizând influențele negative și găsind modalități de a favoriza influențele pozitive.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua abilitatea elevilor de a identifica influențe și de a răspunde în mod pozitiv și adecvat respectivelor influențe.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă afișe! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor ca în grupuri mici să creeze afișe care oferă sfaturi în ceea ce privește răspunsul pozitiv la influențe negative comune cum ar fi presiunea colegilor sau cultura populară. Expuneți afișele prin școală ca modalitate pozitivă de a-i influența pe alții.
Cre󰇪󰈜󰈃ă s󰈛e󰈡󰇪t󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru a scrie scenete despre importanța recunoașterii și axării pe influențele pozitive într-o viață sănătoasă. Scenetele trebuie să includă modalități de a sprijini influențele pozitive. Invitați elevii să interpreteze scenetele pentru elevii mai mici, ca modalitate de a spori influența pozitivă.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧󰇳󰇼󰈡ț!
DEZVOLTARE
      ETAPA DE EXERSARE. Invitați elevii să creeze un anunț de interes general prin care informează oamenii din școală despre pericolul influențelor negative, în special cele care încurajează consumul de droguri, alcool și tutun. Încurajați-i să împărtășească anunțul cu alte clase.
Cre󰇪󰈜󰈃ă po󰇷󰇺ări!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să creeze postări pentru un blog ficțional de sănătate despre rolul influențelor pozitive asupra unui stil de viață sănătos. Unele titluri pot include: „Cum să recunoaștem o influență pozitivă?” sau „Să minimalizăm influențele negative!”. Cereți-le elevilor să pregătească aceste postări pentru a fi publicate pe internet.
Lecția 4 81
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?


















































   79   80   81   82   83