Page 83 - Demo
P. 83

 3. Cum afectează dependența de substanțe chimice familia și prietenii persoanei dependente?
4. Care sunt problemele pe care le poate cauza comunității dependența de substanțe chimice?
5. Cum pot primi oamenii dependenți ajutor?
Explicați că veți exemplifica „Ce?” și „Cine?” pentru a răspunde acestor întrebări.
SPUNEȚI: Voi citi din nou prima informație de pe proiectabil. Apoi mă voi gândi la care dintre întrebări constituie această informație răspunsul.
Citiți primul paragraf de pe proiectabil.
SPUNEȚI: Hmm! Informația este răspunsul întrebării numărul 2. Dependența de substanțe chimice afectează persoana care este dependentă – persoana nu poate să renunțe la consumarea drogului, chiar dacă acest lucru cauzează probleme.
(Scrieți propoziția în dreptul întrebării numărul 2 de pe tablă.)
ÎNTREBAȚI: De ce este important să învățăm și să discutăm despre dependența de substanțe chimice?
Confirmați că este important să învățăm despre dependența de substanțe chimice pentru a înțelege pericolele consumului de droguri, alcool și tutun și pentru a ști cum să ajutăm oamenii dependenți.
Conexiunea cu comunitatea
Invitați elevii să contacteze prin
telefon sau e-mail agenții identificate
la Lecția 1 și să ceară informații despre agenție și serviciile oferite. Spuneți-le
să informeze agenția că în clasa lor se învață despre dependența de substanțe chimice și despre felul în care aceste agenții pot ajuta oamenii, prietenii și membrii familiei lor. Cereți-le elevilor
să folosească următoarele întrebări: Ce servicii furnizați? Cum ajutați oamenii dependenți de alcool sau droguri?
Cum ajutați familiile și prietenii acestor oameni? Ce pot face oamenii dacă vor să folosească serviciile dumneavoastră?
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Dependenţa de substanţe chimice și corpul uman. Invitați elevii să discute cu membrii familiei despre ce au învățat în legătură cu dependența de substanțe chimice și efectele acesteia asupra corpului și minții consumatorului. Încurajați elevii să discute modalități de a se menține sănătoși și să se gândească ce pot face împreună cu familiile lor pentru a se ajuta unii pe alții să aibă un stil de viață fără consum de substanțe adictive.
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIE
TEHNOLOGICĂ. Cereți-le elevilor să folosească internetul pentru a afla informații care pot ajuta persoanele dependente de substanțe chimice și familiile lor. Site-urile găsite pot fi listate pe un panou al școlii. Orice informații găsite pot fi depuse la biblioteca școlii.
ȘTIINȚE. Cereți-le elevilor să caute informații despre felul în care drogurile afectează corpul. Elevii trebuie să se axeze pe schimbările chimice care
au loc în corp (creier, inimă, ficat, stomac etc.) atunci când drogurile sunt consumate. Spuneți elevilor să facă un raport cu informațiile obținute și să-l prezinte altor clase.
   E ETAPA DE EXERSARE
Explicați dependența de substanțe chimice: „Ce?” și „Cine?”
Explicați-le elevilor că vor lucra în perechi pentru a răspunde întrebărilor de pe tablă pentru a-i ajuta să se pregătească pentru discuția despre dependența de substanțe chimice.
Elevii exersează identificarea „Ce?” și „Cine?” a dependenței de
substanțe chimice
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi și amintiți elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Cereți-le să discute și să răspundă întrebărilor de pe tablă, în aproximativ 2-3 minute. După terminarea discuțiilor, cereți voluntarilor să împărtășească răspunsurile cu clasa. Încurajați elevii să dea o gamă variată de răspunsuri, întrebând: „Are cineva un răspuns diferit pentru această întrebare?”. Când elevii discută întrebarea 5, accentuați ideea că există ajutor atât pentru oamenii dependenți, cât și pentru familiile și prietenii acestora.
ÎNTREBAȚI: Cine din personalul școlii ar putea fi de ajutor?
Menționați că sunt disponibile și resurse ale comunității locale. Pentru elevii care au de-a face cu dependența unui membru al familiei, sugerați exemple de oameni cu care ar putea vorbi și felul în care acești oameni pot fi contactați. Accentuați faptul că este important să cerem ajutorul. Nimeni nu trebuie să se simtă singur.
ÎNTREBAȚI: Ce ai învățat astăzi despre dependența de substanțe chimice?
Rezumați lecția spunând elevilor că recunoașterea semnelor dependenței de substanțe chimice îi poate motiva să evite consumul de droguri, alcool sau tutun și să ceară ajutorul personalului școlii.
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Lecția 5 83





























































   81   82   83   84   85