Page 84 - Demo
P. 84

                                                                                                                                                                                                    Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 76
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Ce? Ce este dependența de substanțe chimice?
  Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai
învăţat în această lecţie despre ABILITĂŢI: identificarea problemei, dependenţa de substanţe chimice.
analiza situaţiei, rezolvarea problemei
Ce este dependenţa de substanţe chimice?
Ce impact are dependenţa de substanţe chimice asupra persoanei dependente, familiei și prietenilor?
                                                         76 Capitolul 4
C c
um te pot ajuta informaţiile despre dependenţa de substanţe himice, în viitor?
       Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 77
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca pe parcursul săptămânii viitoare să folosească pagina Aplicare din Jurnalul elevului pe măsură ce caută informații despre o persoană faimoasă a cărui viață a fost curmată de dependența de substanțe chimice. Persoana faimoasă aleasă poate să fie un sportiv, un muzician sau un lider. Elevii pot folosi internetul pentru
a căuta informații despre evenimentele care au condus la moartea acestuia/acesteia. Apoi, cereți elevilor să rescrie biografia persoanei pentru a reflecta ce s-ar fi putut întâmpla dacă persoana nu ar fi devenit dependentă de substanțe chimice. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Asigurați-vă că elevii au înțeles ce înseamnă dependența de substanțe chimice și cum aceasta afectează negativ viețile oamenilor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot aplica elevii cunoștințele lor în legătură cu dependența de substanțe chimice în afara clasei.
Și ce dacă? Și acum?
Ce impact are dependența de substanțe chimice asupra persoanei dependente, a familiei și a prietenilor?
Cum te pot ajuta informațiile despre dependența de substanțe chimice în viitor?
  Aplicare Pe parcursul săptămânii viitoare, identifică un sportiv, un muzician, un lider sau orice persoană faimoasă care a fost dependentă de substanţe adictive și a cărui viaţă a fost curmată de consumul acestor substanţe. Caută informaţii despre viaţa acestei persoane. Apoi, imaginează-ţi cum ar fi fost diferită viaţa acestei persoane
dacă el/ea nu ar fi devenit dependent(ă). Scrie o nouă biografie a persoanei respective, ilustrând cum ar fi fost viaţa acestuia/acesteia fără dependenţa de substanţe chimice.
Cum ar fi fost Persoană faimoasă:
Informaţii despre viaţa sa:
Cum ar fi fost:
                          Lecţia 5 77
   DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Sc󰇶i󰇪! CONSOLIDARE
ETAPADEAPLICARE. Cereți-leelevilorsăfoloseascăparagrafelescrisepe pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca parte a unui afiș. În partea stângă a afișului, elevii pot scrie o biografie faptică a persoanei. În partea dreaptă, elevii pot scrie paragraful despre cum ar fi putut să fie viața persoanei respective. Spuneți elevilor
să includă o fotografie a persoanei care arată efectele dependenței sale de substanțe chimice în partea stângă a afișului. Cereți-le elevilor ca în partea dreaptă să deseneze o imagine a felului în care ar fi arătat persoana fără dependența de substanțe chimice. Expuneți afișele sub titlul „Aceasta este viața ta sub influența drogurilor ”.
Ca󰇻tă in󰈇󰈢󰈦m󰈜ți󰇮!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să ilustreze prin mișcări efectele dependenței de substanțe chimice asupra organelor corpului. Înainte de aceasta, elevii caută informații pentru a afla mai multe despre efectele specifice ale dependenței de substanțe chimice asupra unui organ anume. Apoi elevii își folosesc corpurile pentru a demonstra aceste efecte, cum ar fi mersul împleticit, căderea din picioare, tremuratul.
Sc󰇶i󰇪 󰈣 󰈤c󰇶i󰈤󰈢󰈜re! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să folosească ceea ce au învățat
pentru a scrie o scrisoare altor elevi despre pericolele drogurilor și ale dependenței de substanțe chimice. Cereți-le să explice modurile prin care dependența de substanțe chimice afectează consumatorul, familia și prietenii acestuia, dar și comunitatea. Cereți-le elevilor să împărtășească scrisorile la radioul școlii sau să le publice în revista școlii.
Îm󰇴ăr󰇹ășește!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați elevii să ia în considerare scopurile pe care și le-au stabilit. Spuneți-le să se imagineze sănătoși și prosperi la vârsta de 30 de ani și ghidați-i să scrie o autobiografie în care să includă realizările pe care le vor avea. Invitați elevii să împărtășească în cadrul grupurilor autobiografiile. Apoi cereți grupurilor să discute cum viețile lor ar putea să fie diferite, dacă devin dependenți de droguri în orice moment din viața lor. Cereți-le să intituleze paragrafele lor „Fără droguri” și încurajați-i să le expună într-un loc acasă care să le reamintească de promisiunea făcută.
      84 Capitolul 4
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?






















































   82   83   84   85   86