Page 86 - Demo
P. 86

  Conexiunea cu comunitatea
Citiți cu elevii exemple de scrisori adresate editorului unui ziar. Apoi cereți elevilor să folosească notițe
de la audierea clasei pentru a scrie o scrisoare editorului despre efectele nocive ale drogurilor asupra familiei
și a comunității. Cereți-le elevilor să lucreze în grupuri mici pentru a expune și a revizui scrisorile. În cadrul clasei, selectați scrisori pentru a le trimite ziarelor locale și revistei școlii.
Conexiunea cu familia
Invitați elevii să discute cu membrii familiei despre audierea clasei. Cereți-le elevilor să organizeze o audiere
similară acasă în care membrii familiei evaluează efectele negative pe care l-ar putea avea consumul de droguri asupra relațiilor din cadrul familiei. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Tribunalul de acasă.
Aplicații
interdisciplinare
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să caute informații despre procesul judiciar al cazurilor civile și pentru probleme civice. Cereți-le să afle cum tribunalele și agențiile guvernamentale organizează audieri și iau decizii. Dacă e posibil, faceți aranjamentele necesare pentru ca elevii să participe la o audiere despre o problemă locală organizată de consiliul local, o organizație guvernamentală sau de consiliul de administrație al școlii. Elevii trebuie să pregătească un raport scurt despre informațiile obținute.
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor ca în cadrul grupurilor să
scrie un document de poziție în care clasa aduce argumente împotriva consumului de droguri. Explicați că documentul de poziție exprimă o părere clară despre un subiect și este în general scris pentru a exprima părerea oficială a unei entități, cum ar fi un partid politic sau un grup. Elevii pot scrie despre un anume drog sau despre droguri în general. Cereți-le să includă un citat al unui expert și cel puțin o statistică și să furnizeze sursele informațiilor pe care le folosesc ca punct de pornire a acestui document de poziție.
După audierea mărturiilor, jurații sau judecătorul oferă o recomandare. Scoateți în evidență faptul că este nevoie de câteva roluri pentru audierea clasei. Un elev din fiecare grup va juca rolul avocatului și prezintă o scurtă descriere a drogului. Ceilalți membri ai grupului vor fi martorii care vor depune mărturie, jucând rolul familiei, al prietenilor și al comunității, în legătură cu pericolele drogului respectiv.
Elevii participă la audierea clasei împotriva drogurilor
Organizați clasa în două grupuri și atribuiți fiecărui grup un drog. Amintiți-le de normele grupului. Cereți-le elevilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare pentru a recapitula rolurile mai detaliat. Oferiți îndrumare pentru modul în care elevii trebuie să-și joace rolurile. Folosiți următorul exemplu sau folosiți unul propriu.
SPUNEȚI: Să presupunem că îmi asum rolul unui membru al familiei. Mă voi preface că sora mea consumă drogul atribuit grupului meu. Voi căuta informații privind efectele drogului și apoi mă voi preface că am trecut prin experiențele descrise. De exemplu: dacă informațiile dezvăluie că personalitatea consumatorului este diferită, voi spune că sora mea s-a schimbat. Pare confuză și nu se poate concentra. Ia note mici la școală. Voi vorbi, de asemenea, despre cât de supărați sunt părinții; această situație creează probleme întregii familii.
Accentuați ideea că fiecare elev va juca un rol în proces. Pot să-și aleagă rolurile, dar în fiecare grup trebuie să existe un echilibru – familie, prieteni, comunitate. Spuneți-le elevilor că prima sarcină a lor este să împartă rolurile în cadrul grupurilor.
Spuneți-le, de asemenea, că audierea va dura două ore. Scrieți următorul program pe tablă:
Ședința 1
• Formarea grupurilor și atribuirea drogului.
• Grupurile își împart rolurile.
• Elevii investighează drogul atribuit și impactul acestuia.
• Grupurile își pregătesc mărturiile: declarații, întrebări, răspunsuri. Încurajați elevii să prezinte idei despre prevenirea și reducerea consumului de droguri.
• Grupurile exersează prezentările.
Ședința 2
• Întâmpinarea participanților și explicarea scopului audierii. • Fiecare echipă își prezintă cazul.
• După fiecare prezentare, răspundeți la ceea ce ați auzit.
• Concluzionați audierea printr-o expunere sumară.
• Cereți-le elevilor să răspundă întrebărilor de reflecție.
După ce elevii și-au atribuit roluri, cereți-le să înceapă planificarea cazurilor folosind pagina Exersare din Jurnalul elevului. Asigurați-vă că elevii au fișa de informare despre droguri. Asigurați sprijin suplimentar în căutarea informațiilor despre drogul atribuit. Încurajați elevii să exerseze mărturiile în cadrul grupurilor și acasă, ca temă.
După a doua ședință, întrebați elevii dacă le-a plăcut activitatea și dacă această activitate i-a ajutat să-și consolideze atitudinea împotriva consumului de droguri. Rezumați spunând elevilor că, știind ce efecte nocive au drogurile asupra consumatorului, a familiei, a prietenilor, a comunității, vom fi motivați să evităm consumul de droguri pe parcursul vieții.
    86 Capitolul 4



































































   84   85   86   87   88