Page 87 - Demo
P. 87

                                                                                                                                                                                                                                            Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 80
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 81
                                            A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Ce? Și ce dacă?
Despre ce drog ai căutat informații și care este unul dintre efectele lui negative?
Ce simți despre ceea ce ai învățat astăzi în legătură cu drogurile? Te-a surprins vreuna dintre informații? Dacă da, în ce fel?
Cum vei răspunde dacă cineva îți cere să încerci unul dintre aceste droguri? Ce ai spune unui prieten care ar vrea să încerce unul dintre aceste droguri? Ce informații i-ai furniza?
Și acum?
Cereți-le elevilor ca pe parcursul săptămânii viitoare să se gândească cum pot aplica informațiile legate de drogurile de la audierea clasei. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Luați în considerare răspunsurile de la etapa de Descoperire și monitorizați elevii în timp ce pregătesc și exersează mărturiile pentru a evalua înțelegerea lor în ceea ce privește efectele negative ale drogurilor asupra corpului și a minții consumatorului, precum și asupra familiei, a prietenilor și a comunității.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot să folosească elevii informațiile învățate despre droguri pentru a lua decizii pozitive.
Aplicare
Gândește-te, pe parcursul săptămânii viitoare, în ce mod poţi folosi informaţiile despre droguri pe care le-ai învăţat, pentru a lua decizii pozitive.
Despre ce drog ai căutat informaţii și care este unul dintre efectele negative ale lui?
Ce simţi despre ceea ce ai învăţat astăzi în legătură cu drogurile?
        Cum vei răspunde dacă cineva îţi cere să încerci unul dintre aceste droguri?
      80 Capitolul 4
 DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇫󰈦󰇧fic 󰈧󰈥 󰇺ip 󰇶󰇪țe󰇧! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Încurajați echipele să creeze un grafic de tip rețea pentru cazul lor. Vor eticheta centrul oval cu numele drogului cazului lor. Fiecare rol de grup va fi listat în jurul ovalului central. Fiecare rol va avea săgeți spre ovalele în care sunt menționate sarcinile sau informațiile specifice rolului respectiv.
Sc󰇶i󰇪!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți fiecărui membru al echipelor să se concentreze pe efectele consumului de droguri asupra familiei și prietenilor consumatorului și asupra altor membri ai comunității. Provocați elevii să scrie din una dintre aceste perspective despre felul în care consumul de droguri afectează persoana respectivă.
Sc󰇶i󰇪 󰇼󰈡 s󰈛e󰈡󰇧r󰇯u!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să scrie un scenariu pentru un anunț de interes public. Elevii pot rezuma informațiile pe care le-au pregătit pentru rolul lor în cazul judiciar. Invitați voluntari să înregistreze anunțul de interes public și să-l împărtășească cu clasa sau la radioul școlii.
Sc󰇶i󰇪 󰇼󰈡 cân󰇹e󰈝 h󰇮󰇴 󰇭󰈣p!
ETAPA DE APLICARE. Invitați elevii ca în perechi sau în grupuri mici să combine verdictele în legătură cu consumul de droguri și să scrie un scurt cântec hip hop despre procesul de a lua decizii pozitive. Încurajați elevii să asocieze cântecului mișcări și dans. Cereți fiecărei echipe să interpreteze cântecul în fața clasei.
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre efectele negative ale consumului de droguri.
   Menţionează un drog despre care ai învăţat noi informaţii.
Descrie o informaţie pe care ai învăţat-o despre acest drog și felul în care poţi folosi această informaţie pentru a lua decizii pozitive.
Menţionează un alt drog despre care ai învăţat noi informaţii.
Descrie o informaţie pe care ai învăţat-o despre acest drog și felul în care poţi folosi această informaţie pentru a lua decizii pozitive.
Lecţia 6 81
 Lecția 6 87
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
























































   85   86   87   88   89