Page 85 - Demo
P. 85

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
4.6
Audierea clasei în cazul drogurilor
Este importantă cunoașterea efectelor drogurilor, altele decât alcoolul și tutunul. Această cunoaștere ajută elevii să facă alegeri corecte atunci când se confruntă cu situațiile consumului de droguri.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
D E T A P A D E D E S C O P E R I R E
Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi se axează
pe abilitatea de identificare a problemei în cazul substanțelor nocive, altele decât alcoolul și tutunul și modalitățile de a le evita.
SPUNEȚI: Această clasă este acum în ședință. Ordinea de zi este chemarea în judecată a drogurilor. Voi, stimații mei elevi, veți deveni avocați și martori pentru a depune mărturie împotriva efectelor negative ale drogurilor.
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
      ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul personalizat al profesorului
✔ USB – fișa de informare despre droguri
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ explica câteva caracteristici comune ale drogurilor nocive;
✔ construi un caz convingător despre efectele nocive ale diferitelor droguri.
PROGRESUL Abilităților
                                                                                                                                                                          Expuneți Proiectabilul personalizat al profesorului pe care l-ați pregătit înaintea
orei și care conține o listă a drogurilor care reprezintă o problemă în comunitatea dumneavoastră. Amintiți elevilor că deja au discutat despre câteva droguri nocive. Invitați voluntari să identifice drogurile discutate în clasă sau alte droguri nocive. Includeți drogurile obținute pe rețetă medicală și explicați că și drogurile legale, cum sunt medicamentele pe rețetă, sau cele obținute „pe sub tejghea” pot fi nocive dacă sunt folosite incorect. Invitați voluntari să identifice efectele nocive ale drogurilor. Notați ideile lor pe tablă. Ghidați elevii în a recunoaște impactul lor asupra sănătății fizice și mentale a consumatorului.
ÎNTREBAȚI: Cum afectează drogurile relațiile? Cum afectează consumul de droguri familia și prietenii consumatorului? Dar comunitatea?
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Introduceți fișa de informare despre droguri
Explicați că astăzi elevii vor învăța informații noi despre droguri, altele decât alcoolul și tutunul, și vor aplica noile informații într-o audiere judiciară simulată împotriva drogurilor. Audierea le va oferi prilejul de exersare a identificării problemei drogurilor nocive și a impactului acestora asupra persoanei care consumă, a familiei, a prietenilor și a comunității. Distribuiți fișa de informare despre droguri elevilor și citiți împreună cu elevii informațiile.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2 Explicați activitatea Audierea clasei
Explicați-le elevilor că vor fi împărțiți în două grupuri. Fiecare grup va primi numele unui drog despre care trebuie să caute informații. Apoi fiecare grup va pregăti o „mărturie expertă” despre cum drogul poate fi dăunător consumatorului, familiei și prietenilor acestuia, comunității.
Scrieți cuvântul audiere pe tablă. Explicați că, în cadrul unei audieri, oamenii află mai multe despre o problemă de interes general. Martorii sunt chemați pentru a depune mărturie în legătură cu problema în cauză în fața unor jurați sau a unui judecător.
4.6.1 ACTIVITATE DE DESCOPERIRE
    © 2015 Lions Club International Foundation. All rights reserved.
         Lecția 6 85
 ANUL TRECUT, elevii au învățat și au explicat efectele nocive ale diferitelor droguri.
 ANUL ACESTA, elevii investighează efectele drogurilor și prezintă un caz convingător împotriva consumului de droguri într-un proces simulat.
 ANUL VIITOR, elevii vor studia efectele drogurilor obținute ilegal.
P
P
l
l
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
a
a
󰇳
󰇳
󰇮
 













































   83   84   85   86   87