Page 78 - Demo
P. 78

                                                                                                                                                                                                      Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 71
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Ce sunt consecințele?
 Reflecţie
Ce sunt consecinţele?
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre alegerea opţiunilor pozitive.
                                       Ce ai învăţat astăzi despre procesul de a diferenţia alegerile pozitive de cele negative?
Data viitoare când te afli în situaţia de a decide, ce proces vei olosi pentru a face o alegere pozitivă?
Lecţia 3 71
                   f
       Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 72
Cereți-le elevilor ca pe parcursul săptămânii viitoare să se gândească cum vor diferenția consecințele pozitive de cele negative ca parte a procesului de a lua decizii. Cereți-le să-și exprime gândurile prin intermediul unei poezii. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați pagina Exersare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine pot elevii aplica Pașii procesului de luare a deciziilor în cazul unei situații date.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați poeziile elevilor pentru a evalua cât de bine pot folosi elevii Pașii procesului de luare a deciziilor pentru a face alegeri pozitive.
Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învățat astăzi despre procesul de a diferenția alegerile pozitive de cele negative?
Data viitoare când te afli în situația de a decide, ce proces vei folosi pentru a face o alegere pozitivă?
  Aplicare
Pe parcursul săptămânii viitoare, gândește-te la ce ai învăţat despre procesul de luare a deciziilor și despre alegerea opţiunilor pozitive. Scrie o poezie despre procesul de luare a deciziilor, folosind termeni pe care i-ai învăţat. Poţi scrie o poezie folosind toate cuvintele nou învăţate sau poţi scrie un acrostih pentru unul sau mai multe cuvinte noi. Fii creativ(ă)!
                 72 Capitolul 4
   DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Cre󰇪󰇪󰈜󰈜󰈃󰈃ă o d󰇮󰇮󰈜󰈜󰇫󰇫󰈦󰈦amă de 󰇹󰇹󰇮󰇮󰇵󰇵 r󰈥󰈥țe󰇧󰇧! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze o diagramă de tip rețea pentru povestea lor. Fiecare rețea trebuie să identifice personajul principal, dilema personajului, opțiunile posibile, consecințele posibile și alegerea finală a personajului.
Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇰󰇧󰇩󰇯ri󰇳󰇺!
ETAPA DE EXERSARE. Creați un labirint pe podeaua clasei sau în curtea școlii. Citiți cu voce tare exemple de comportamente pozitive și negative bazate pe începuturile de poveste. Spuneți elevilor să se întoarcă spre stânga dacă tipul de comportament este negativ și să se întoarcă spre dreapta dacă tipul de comportament este pozitiv. Ghidați elevii prin labirint.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o s󰈛󰇪󰈡󰈥tă! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Provocați grupurile de elevi să dezvolte unul dintre începuturile de poveste într-o scenetă. Invitați-i să joace sceneta în fața clasei.
Ia 󰇻n 󰇯󰇳󰇺er󰇽󰇮󰇼!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să ia un interviu unui adult de încredere în legătură cu o decizie grea pe care acesta/aceasta a luat-o. Elevii vor pune întrebări pentru a afla mai multe despre decizia luată și felul în care aceasta a fost luată. Invitați elevii să ia notițe în legătură cu procesul de luare a deciziilor adultului și să-l compare cu procesul de luare a deciziilor în cinci pași învățat de ei.
 78 Capitolul 4
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
































































   76   77   78   79   80