LQ_COVID-19: Orientari pentru profesori
P. 1

    Predarea, modelarea și consolidarea competențelor socio- emoționale în timpul pandemiei de COVID-19
Trebuie să admitem că pandemia de COVID-19 îi determină atât pe adulţi, cât și pe tineri să se simtă stresaţi, anxioși, temători și nesiguri. Schimbarea rutinei zilnice- cuprinzând închiderea școlilor și sporirea nivelului de nesiguranţă, învăţarea la distanţă și distanţarea socială- creează numeroase transformări în viaţa elevilor și a familiilor lor. Familiile care nu se eliberează de stres prin activităţi fizice și sociale vor avea relaţii tensionate uneori. Unele chiar vor depăși iscusinţa lor de a coopera într-un mod pozitiv. Elevii care preferă să stabilească legături și să socializeze vor resimţi efectele izolării fizice și ale lipsei interacţiunii. Nu avem de-a face cu o viaţă normală și trebuie să găsim cu toţii abilităţile necesare pentru a ne descurca.
Având în vedere aceste circumstanţe neobișnuite, noi, cei de la Lions Quest, am creat un set de orientări care descriu modalităţi de formare a unei comunităţi de învăţare centrate pe relaţionare și tehnici de predare, modelare și consolidare a unui set de competenţe socio-emoţionale ca răspuns la pandemia de COVID-19. Aceste orientări
• cuprind câteva recomandări generale pentru a crea un mediu sigur de învăţare online și pentru a-i sprijini pe profesorii și pe elevii care se află într-un mediu de învăţare la distanţă.
• se bazează pe predarea, modelarea și consolidarea a cinci competenţe fundamentale de învăţare socio-emoţională: cunoașterea de sine, auto-administrarea, conștientizarea socială, abilităţi de relaţionare și luarea unor decizii responsabile.
Aceste cinci competenţe sunt mai importante ca niciodată pentru procesul de învăţare și pentru starea de bine. Un mediu adecvat bazat pe competenţe socio-emoţionale îi sprijină pe profesori și pe elevi să își însușească abilităţile necesare pentru a-și gestiona emoţiile, pentru a fi empatici, pentru a stabili legături și chiar pentru a se dezvolta în aceste circumstanţe. Considerăm că aceste cinci competenţe au rolul de a ne ajuta să „navigăm” prin schimbare, nesiguranţă, stres și chiar prin traume în această perioadă dificilă.
      Comunicarea într-o clasă la distanță
Înţelegem că predarea la distanţă va fi o experienţă total diferită de predarea la clasă și că modul în care profesorii comunică cu elevii lor în timpul unei ore la distanţă este nucleul din spatele acestei experienţe. Aceste orientări confirmă
cele două metode principale de comunicare între profesori și elevi în cadrul unei ore la distanţă: comunicarea audio-video, trimiterea mesajelor și alte forme de comunicare scrisă.
Datorită faptului că elevii sunt online mai des ca urmare a pandemiei . . .
• Discutaţi despre siguranţa online cu elevii dumneavoastră.
• Amintiţi-le elevilor că, deși ora dumneavoastră este sigură, acest lucru nu înseamnă că mediul online este 100% sigur.
• Încurajaţi-vă elevii să discute despre folosirea mediului online în afara orelor dumneavoastră cu un adult de încredere.
  Lions Quest este un program de învăţare socio-emoţională al Lions Clubs International Foundation. 1





















































































   1   2   3   4   5